Call of Juarez w technologii Shader Model 3.0

Firma Techland poinformowała, że w grze "Call of Juarez" zobaczymy niespotykane dotąd w innych grach interaktywne dymy oraz ciecze oparte o Shader Model 3.0. Umożliwi to nowy poziom interakcji ze środowiskiem, które będzie ulegało dynamicznym zmianom pod wpływem zjawisk i działań gracza.

Dla przykładu zmienny wiatr, którego podmuchy mogą być również powodowane przez gracza, porusza liśćmi, wywieszonym praniem, flagami czy dymem. Szybki przejazd konia wznieca kłęby kurzu rozwiewane przez wiatr, strzały czy jazdę innych jeźdźców. Gra zostanie po raz pierwszy publicznie zaprezentowana na stoiskach Techlandu i firmy nVidia na targach E3, 18-20 maja w Los Angeles.

"Zastosowanie Shader Modelu 3.0 w najnowszym GPU nVidii zainspirowało nas do prac nad symulacją zachowania oparów, dymów i innych zjawisk, których na razie nie chcemy ujawniać. Na razie umożliwia to tylko sprzęt nVidii a zaprezentowanie wyników naszej pracy podczas zamkniętej prezentacji technologicznej ChromeEngine 2005 dla nVidii potwierdziły, że jest to bardzo obiecujący kierunek prac" - tłumaczy Jakub Klarowicz, Lead Engine Programmer w firmie Techland.

"To co zaprezentowano nam podczas prezentacji Chrome Engine 2005 w czasie wizyty w biurze deweloperskim Techlandu na prawdę nam się spodobało. Jesteśmy podekscytowani sposobem, w jaki programiści "Call of Juarez" planują wykorzystać Shader Model 3.0 w swoim produkcie. Będzie to dowód, że wprowadzenie tej nowej technologii to kolejny krok w kierunku realizmu w grafice komputerowej. To kolejny dowód na to, że możliwości technologiczne kart graficznych zaczynają mieć coraz większy wpływ na grywalność, nie tylko estetykę gier" - oświadczył Daryl Still, Dyrektor d.s. kontaktów z deweloperami w NVIDIA.

Dla graczy najważniejszy będzie właśnie fakt, że takie wykorzystanie oferowanych przez system Shader Model 3.0 możliwości będzie miało według dewelopera istotny wpływ na grywalność. Techland planuje np., że podpalanie przedmiotów, zmiana ich właściwości za pomocą płynów i innej interakcji z nimi oraz wspomniane opary i dymy będą istotnym elementem "emergent gameplay", charakterystycznego dla "Call of Juarez".

Dla potwierdzenia uzyskanych efektów Techland opublikował pierwsze screeny z "Call of Juarez". Gra ma zostać zaprezentowana również na tegorocznych targach E3, ale oficjalne potwierdzenie tej informacji Techland pozostawia na najbliższe dni.

Reklama
Techland
Dowiedz się więcej na temat: firma | juarez
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy