Bezprawne stosowanie kodów identyfikacyjnych TDK

Firma TDK Recording Media Europe otrzymała niedawno informacje o produkcji i sprzedaży płyt DVD-R, które nie są autoryzowane ani wytwarzane przez firmę TDK, ale zostały opatrzone kodem identyfikacyjnym producenta zastrzeżonym dla TDK. Do produktów, w których bezprawnie stosowany jest kod identyfikacyjny TDK, należą nośniki SuperX i Princo. Fakt pojawienia się takich płyt może być przyczyną nieporozumień i jest niekorzystny zarówno dla klientów końcowych, jak i dla producentów nagrywarek, ze względu na problemy wynikające z niskiej jakości tych nośników.

Reklama



Kod identyfikacyjny producenta to informacja wygrawerowana na matrycy, kluczowym elemencie systemu do produkcji nośników optycznych. Ten unikatowy kod identyfikuje producenta płyty i jest odczytywany przez nagrywarkę, która na jego podstawie dobiera ustawienia nagrywania optymalne dla danego typu płyty. Kod indentyfikacyjny producenta jest jednym z elementów gwarantujących jakość nośników. Firma TDK współpracuje z wiodącymi producentami napędów DVD w celu zapewnienia, aby wytwarzane przez nich nagrywarki DVD automatycznie wykrywały prędkość, do jakiej jest przystosowany używany nośnik DVD, co pozwala na zoptymalizowanie procesu nagrywania. W rezultacie płyty DVD firmy TDK charakteryzują się najwyższą jakością i największym stopniem kompatybilności ze wszystkimi napędami.



Na europejskim rynku dostępne są płyty DVD-R, w których bezprawnie stosowane są kody identyfikacyjne producenta zastrzeżone dla firmy TDK. TDK nie jest producentem tych płyt i nie ponosi za nie odpowiedzialności.



Firma TDK wyraziła swój sprzeciw wobec podmiotów zaangażowanych w wytwarzanie i dystrybucję płyt, w których stosowany jest bezprawnie kod identyfikacyjny producenta TDK. Ponieważ działania takie są szkodliwe dla całej branży, sytuację przedstawiono także stowarzyszeniom branżowym, w tym RW Products Promotion Initiative (http://www.rwppi.com) oraz innym zaangażowanym podmiotom.



Firma TDK stanowczo sprzeciwia się nieautoryzowanemu stosowaniu kodów identyfikacyjnych producenta, mając na względzie potencjalne szkody, jakie mogą ponieść klienci.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: DVD | firma
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama