Ballistics

Producent: Grin

Wydawca: Xicat Interactive

Dystrybutor PL: MarkSoft

Rodzaj gry: futurystyczne wyścigi

Data wydania PL: 30 czerwiec 2003

Wymagania sprzętowe: PIII 500, 128 MB RAM, karta grafiki z akceleratorem 3D


Jest rok 2090. Cywilizacja w szczytowym okresie rozwoju. Beztroskie życie, brak problemów gospodarczych, stabilna sytuacja międzynarodowa, nie ma żadnych epidemii i wojen. Na świecie panuje pokój, a razem z nim ogólnoświatowa nuda. Nie ma już nic, co mogłoby ludzi bardziej uszczęśliwić. Badziej niż... "Ballistics".

Reklama



W "Ballistics", jako pilot załapiesz się na jazdę przyprawiającą o zawrót głowy - tutaj nie ma limitu prędkości. Wyścigi "Ballistics" wywodzą się od Formuły 1 z tym, że zawodnicy biorący w nich udział od dziecka trenowani są przy użyciu elektronicznych urządzeń poprawiających refleks. Jako dojrzali piloci siadają za sterami niewyobrażalnie szybkich pojazdów. Jaki jest cel? Celem jest oczywiście zwycięstwo.



W grze dostępne są różne lokacje, tak różne jak dżungla Belize, Wielki Kanion, czy centrum Houston (które swoim wyglądem przypomina miasto z Piątego Elementu). Bolidy, zwane też Speederami, to zaawansowane technologicznie poduszkowce wyposażone w system odrzutu magnetycznego, który pozwala im "pływać" wewnątrz toru.


Za każdy wyścig dostajesz tyle pieniędzy, na ile zasłużysz, a lecąc z prędkością zbliżoną do 3 000 km/h (rekord w firmie MarkSoft) zarobisz na pewno sporo.

Między kolejnymi wyścigami można ulepszać pojazd. Upgrade obejmuje podwozie, nowe silniki i chłodnice. Zachowanie równowagi między osiąganą prędkością a poziomem przegrzania to największy atut "Ballistics". Twój bolid musi być cały czas chłodzony, w przeciwnym razie po prostu wyleci w powietrze. Mimo że chłodnice zajmują dużo miejsca i pogarszają wyniki związane z aerodynamiką, to są - niestety - obowiązkowym dodatkiem..



Kierowanie pojazdem w "Ballistics" odbywa się na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest utrzymywanie się w obrębie pola magnetycznego, wytwarzanego przez wewnętrzne ściany tunelu. Można wtedy dowolnie obracać pojazd wokół osi tunelu utrzymując wybrany kierunek jazdy. Sprawdza się to świetnie przy wyprzedzaniu konkurentów i pozwala na zachowanie pełnej kontroli. Drugi tryb polega na uwolnieniu pojazdu z pola magnetycznego. Masz wtedy swobodę ruchu, możesz robić pętle, beczki, obroty i wszystkie inne akrobacje; musisz tylko uważać na pojawiające się przeszkody. Wadą swobodnego ruchu, poza oczywistym utrudnieniem w sterowaniu, jest większe prawdopodobieństwo kolizji z otoczeniem. Cechą, która z pewnością zainteresuje graczy jest to, że w "Ballistics" nie ma absolutnie żadnych limitów prędkości!



Gra powstała w koprodukcji z firmą nVidia i wykorzystuje nowe możliwości kart graficznych z układem GeForce 3. Można przypuszczać, że dzięki temu zyska dużą popularność wśród odbiorców.

Od strony wizualnej "Ballistics" prezentuje się rewelacyjnie. Zdjęcia umieszczone na tych stronach tylko w niewielkiej części oddają klimat gry. Żeby dowiedzieć się jak będą wyglądać wyścigi w grach komputerowych następnej generacji, trzeba to przeżyć samemu. Chociaż gra jest symulacją lotu z prędkością ponaddźwiękową, wszystkie "mijane" detale są świetnie dopracowane. Zastosowany silnik (Diesel Engine) jest w stanie obsłużyć od 20 000 do 110 000 polygonów. Na siedem dostępnych torów przypada ponad 1 500 tekstur! Dopracowana grafika ma rekompensować brak interaktywności ze środowiskiem gry. Chodzi tu o efekty takie jak imitowane powierzchnie chromowane, światła i refleksy świetlne generowane w czasie rzeczywistym, nie wspominając już o wykorzystaniu możliwości jakie dają pixel i vertex shading, dwa główne narzędzia do obróbki obrazu, w które wyposażone są układy GeForce 3 firmy nVidia. Grafika wykorzystana do odwzorowania pojazdów zdumiewa szczegółowością detali; dotyczy to również postaci pilotów siedzących z tyłu i wszystkich innych elementów.



Chociaż wersja, którą zobaczyliśmy nie była zoptymalizowana, działała bardzo dobrze na platformie wykorzystującej układy AMD i nVidii. Jakiś czas temu stwierdziliśmy, że technologia GeForce 3 wniosła jakość i precyzję w miejsce szybkości. Wygląda na to, że "Ballistics" będzie w stanie pogodzić jedno i drugie.



Mr. Incognito

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: dystrybutor | wydawca | wyścigi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy