Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

ATI: Xbox 360 najmocniejszy

W wywiadzie udzielonym dla serwisu internetowego bit-tech.net, Richard Huddy z firmy ATI objaśniał szczegóły mającej się wkrótce ukazać na rynku konsoli Xbox 360 oraz roli ATI w nowym urządzeniu Microsoftu.

Xbox 360 będzie wykorzystywać procesor graficzny ATI, a zadaniem Huddy'ego jest prowadzenie rozmów z potencjalnymi producentami oprogramowania dla nowej konsoli oraz wyjaśnianie, jak najlepiej wykorzystać potencjał urządzenia.

Huddy wypowiedział się z uznaniem o architekturze konsoli, mówiąc: "Jest o wiele lepsza niż możnaby się spodziewać z punku widzenia historii rozwoju grafiki 3D". Zoptymalizowana architektura ma dawać konsoli dużą przewagę pod względem dostępnej mocy obliczeniowej.

Huddy objaśnił także arkana wstecznej kompatybilności nowej konsoli Microsoftu, mówiąc że w przypadku oryginalnej konsoli Xbox, która działała na podzespołach firm Intel i nVidia, wchodził w grę inny język programowania niż w przypadku Xboxa 360. Najnowsza platforma do gier Microsoftu wykorzystuje podzespoły PowerPC oraz ATI. Dodatkową trudnością jest fakt, że Xbox 360 nie był projektowany jako urządzenie wstecznie kompatybilne. Aby uporać się z tym problemem, Microsoft zaimplementował w nowej konsoli programy emulujące, które umożliwią konsoli odtwarzanie tytułów z Xboxa pierwszej generacji. "Emulacja działania procesora głównego nie jest trudnym zadaniem - prawdziwe trudności leżą w kwestii emulowania GPU" - powiedział Buddy. Chodzi o odmienne podejście ATI i nVdia w projektowaniu procesorów graficznych.

Huddy nie omieszkał także wspomnieć o przewadze taktowania procesora graficznego w PlayStation 3 (550 MHz przeciwko 500 MHz w Xbox 360), co jednak nie oznacza, że konsola Sony będzie szybsza od Xboxa 360. Buddy pokłada nadzieję w wyjątkowej architekturze GPU ATI, mówiąc, że największa różnica będzie właśnie widoczna w tej kwestii. Największy rywal ATI - nVidia - przy projektowaniu procesora graficznego RSX dla PS3 nie poszedł drogą zunifikowanych potoków.

"Tym razem to my mamy architekturę i konkurenci będą musieli przyznać, że droga, którą poszli, jest nic nie warta. W przyszłości rynek sam wyciągnie ich z tego ślepego zaułka i sami stwierdzą, że spaprali robotę. Niestety, dla nich RSX nie jest zunifikowany, i dlatego uważam, że PS3 prawie na pewno będzie wolniejszy i mniej potężny od Xboxa 360" - zakończył wywiad przedstawiciel ATI.

Dowiedz się więcej na temat: firmy | Xbox | 360 | xbox 360

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje