Aqua Aqua

Wydawca: 3DO

Developer: Zed Two

Dystrybutor: Licomp Empik Multimedia

Data premiery: Styczeń 2001 - już jest wersja PAL!

Rodzaj gry: Puzzle

Platforma: Plastation 2, dla 1-go gracza, obsługa Dual Shock

Ocena: 9/10




ZED TWO pragnie kontynuować swą dobrą passę, jaką zapoczątkował wydaniem Wertixa'a na wielkie Nintendo 64 w roku 1998. Znając dobrze historię i ewolucję powstawania sequeli, można się było spodziewać że właśnie ta korporacja zaatakuje z jakąś logiczną pozycją, na którąś z platform sprzętowych - takie praktyki są na porządku dziennym. Tym posunięciem stało się właśnie wydanie gry o tytule AQUA AQUA na platformę nowej generacji - PlayStation2. "Woda woda" - to gra logiczna, która swym oryginalnym pomysłem oraz klimatem zadziwi niejednego, nawet najstarszego wyjadacza! Sequel, by stał się popularny i doceniony, uzbrojono w schludne nowe cechy, oraz świeżą "mechanikę" rozgrywki.

Reklama



Przejdźmy do sedna sprawy - jak począć kumać czaczę? (ależ się język plącze!). Na ekranie naszego telewizorka obserwujemy przez cały czas rozgrywki lewitującą w powietrzu wysepkę w kształcie kwadratu. Jak w starym, ale jarym Tetrisie - co chwila spadają na nią klocki różnego kształtu, które po zetknięciu się z podłożem zamieniają się w bryły piachu. W ten oto sposób musisz sprytnie nasz kochany czytelniku (a jeszcze lepiej czytelniczko) budować mocne i szczelne mury, które skutecznie zatrzymywałyby piętrzące się wody. Oto i cel - powstrzymać wilgotną ciecz przed przedostawaniem się przez Twe mury! Może brzmi banalnie, lecz w praktyce powala miodnością! Byś nie myślał, że będzie sielankowo - w twych poczynaniach przeszkadzać ci będą spadające z nieba:

  • różnych wielkości i objętości balony wodne, które po zetknięciu z globem rozpoczną się bezlitośnie rozpływać we wszystkich kierunkach,
  • ogniste komety pomagające Ci w osuszeniu terenu
  • bloki obniżające teren - w ten oto sposób jesteś w stanie np. z kilku mniejszych zalewów stworzyć większe jednocześnie obniżając ogólny poziom wody!
  • kostki lodu zamarzające bezlitosną ciecz
  • bomby niszczące twe budowle oraz przebijające wysepkę na wylot - bardzo niebezpieczna broń
  • kataklizmy równające z ziemią całą twą prace

Muzyka towarzysząca rozgrywce nie rzuca się w uszy....może to i dobrze - przynajmniej możemy się skupić na grze. Grafika troszkę zawodzi, gdyż po PS2 spodziewamy się rewolucji - a w tej pozycji jeszcze jej nie doznamy. Sama zabawa troszkę traci na uroku ze względu na jeszcze niedopracowane do końca sterowanie (nie jesteśmy w stanie precyzyjnie co do bloku określić spadanie elementów). Jednak reasumując wszystkie spostrzeżenia z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że ciekawszej gry logicznej w tym roku 2001 raczej nie ujrzymy... Morał: "Uwielbiasz gry logiczne, masz zbywające Ci ponad 2'stówki - bez zastanowienia gnaj do sklepu!"



MartineZ

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: deweloper | puzzle | multimedia | wydawca | dystrybutor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy