Activate 2003 - zmasowany pokaz gier!

W dniach 29-31 lipca odbyła się cykliczna impreza pod nazwą Activate, podczas której jeden z największych światowych wydawców gier - firma Activision prezentuje międzynarodowej publiczności (klienci, media, dystrybutorzy) swoje najbardziej zaawansowane w pracach produkty, których premiery odbędą się w ciągu najbliższych kilku miesięcy.



Co ciekawe, do Edynburga - gdzie obywała się tegoroczna edycja Activate - zjechało kilkunastu producentów i studia deweloperskie pracujące pod egidą Activision, których przedstawiciele (szefowie, główni programiści, projektanci, graficy, specjaliści od efektów specjalnych) osobiście prezentowali efekty swojej kilkumiesięcznej pracy. Studia LucasArts, Id Software, The Lionhead Studios, Raven Software, Troika Games, Infinity Ward, Stainless Steel Studios, The Creative Assembly, NeverSoft, Totally Games, Factor Five, Luxoflux, Torus Games, Edge of Reality, Treyarch, Toys for Bob, Vicarious Visions zaprezentowały znakomite i oczekiwane tytuły, nie tylko na popularne na zachodzie konsole (PS2, Xbox, GC, GBA), ale - co szczególnie powinno ucieszyć polskich graczy - przede wszystkim gry na komputery PC. Pokazano w sumie aż 15 tytułów, z czego 10 w wersji PC! Warto podkreślić, że znakomita większość prezentowanych gier trafi do rąk graczy jeszcze w tym roku!

Reklama



Oto tytuły, które pokazano na Activate 2003: (tytuł / wersja / studio(a) developerskie / data premiery)

  • Call od Duty

    PC / Infinity Ward / październik 2003



  • Star Wars: Rogue Squadron III Rebel Strike

    NGC / LucasArts, Factor Five / wrzesień 2003



  • Star Wars: Jedi Knight Jedi Academy

    PC, Xbox / LucasArts, Raven Software / wrzesień 2003



  • Empires Down of The Modern World

    PC / Stainless Steel Studios / październik 2003



  • Secret Weapons over Normandy

    PC, PS2, Xbox / LucasArts, Totally Games / listopad 2003



  • True Crime: Streets of L.A.

    PS2, Xbox, NGC / Luxoflux / wrzesień 2003



  • Tony Hawk's Underground

    PS2, Xbox, NGC, GBA / Neversoft / listopad 2003



  • DOOM III

    PC / Id Software / grudzień 2003



  • Disney's Extreme Skate Aventure

    PS2, Xbox, NGC, GBA / Toy for Bob, Vicarious Visions / jesień 2003



  • Pitfall Harry

    PS2, Xbox, NGC, GBA / Torus Games, Edge of Reality / Q1 2004



  • Rome: Total War

    PC / The Creative Assembly / Q2 2004



  • The Movies

    PC / Lionhead Studios / 2004



  • Spider-Man 2

    PC, PS2, Xbox, NGC, GBA / Treyarch / TBD (brak określonej daty premiery)



  • Shrek 2

    PC, PS2, Xbox, NGC, GBA / Luxoflux, Activision / TBD



  • Vampire: The Masquerade - Bloodlines

    PC / Troika, White Wolf Game Studio / TBD



    Na takim spotkaniu nie jest kwestią, który tytuł prezentował się najlepiej. Każdy z nich wzbudzał zainteresowanie publiczności, wyróżniał się i nawet teraz po zakończeniu imprezy trudno powiedzieć, który tytuł został bezapelacyjnie królem Activate 2003.

    Z największym zniecierpliwieniem oczekiwano prezentacji "DOOM'a III", jak też "The Movies", "Rome: Total War", "Call of Duty" czy "Vampires: The Masquerade - Bloodlines".

    Zainteresowani grami RTS jeszcze przed prezentacją gry "Empires Down of The Modern World" zarzucili pytaniami Ricka Goodmana (lead designer) i jego współpracowników ze Stainless Steel Studios.

    Podobnie było z przedstawicielami studia LucasArts, o których wiadomo było, że na ponad miesiąc przed premierą zaprezentują prawie finalną wersję "Star Wars: Jedi Knight Jedi Academy" PC.

    Fani gier konsolowych oczekiwali na "Tony Hawk's Underground" i informacje dotyczące personalizacji postaci oraz... na Tony Hawk'a we własnej osobie. Inni czekali na pokaz możliwości gry sieciowej w "Star Wars: Rogue Squadron III Rebel Strike".

    Wśród tytułów dla młodszych graczy wiele uwagi poświęcano "Disney's Extreme Skate Aventure". Na dostępnych kilkunastu konsolach PlayStation 2 można było osobiście przekonać się o zaletach gry, łączącej charakterystyczne elementy i zachowanie bohaterów filmów Disney'a z możliwościami enginu Tony Hawk's Pro Skater 4!

    Po ogromnym sukcesie filmu i gry "Spider-Man the Movie" w USA kontynuacja przygód człowieka-pająka "Spider-Man 2" wzbudzała duże zainteresowanie szczególnie wśród amerykańskiej części publiczności. Fani produkcji studia DeamWorks i sympatycznego Shreka (w Polsce pamiętamy także znakomity dubbing) chcieli zobaczyć pierwsze efekty pracy programistów przy wersji PC.

    Zróżnicowanie poglądów i oczekiwań wśród gości było duże. Szczególnie wśród prasy, niemal jak w kasynie obstawiano czy jakieś nowe informacje zostaną udostępnione, jakie ciekawe historię z procesu tworzenia gier zostaną opowiedziane i czy ostatecznie będzie można też zagrać!

    Mieliśmy się o tym przekonać podczas przygotowanych 12 oddzielnych pokazów. Każdy z nich był prowadzony przez odpowiednie studio deweloperskie - ludzi, którzy tworzą, kreują i można powiedzieć żyją daną grą. To właśnie ich wiedzę, wyobraźnię, pomysły, kreację, historie możemy podziwiać w grach. To właśnie oni mieli wprowadzić nas w tajniki swojej pracy. Są też takie postaci w branży gier, których wiedzy, charyzmy, umiejętności, pomysłowości nie da się przecenić, a bez których obecności Activate nie byłaby profesjonalną imprezą.

    Mowa tu o takich legendach rynku gier, jak: Todd Hollenshead - CEO studia id Software, Peter Mulyneux - prezes The Lionhead Studios, Rick Goodman - prezes Stainless Steel Studios czy Leonard Boyarsky z Troiki, których na Activate oczywiście nie zabrakło...

  • LEM - inf. prasowa
    Dowiedz się więcej na temat: impreza | firma | wrzesień | Disney | studio | MAN | star | wars | jedi | studia | Xbox
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Strona główna INTERIA.PL
    Polecamy