2 godziny dziennie z grami

Wiodąca na rynku badań konsumenckich firma Phoenix Marketing International (PMI) ogłosiła wyniki najnowszych analiz rynkowych dotyczących sektora interaktywnej rozrywki.

Rezultaty badania przeprowadzonego przez PMI wskazują, że w statystycznym gospodarstwie domowym w Stanach Zjednoczonych spędza się średnio prawie dwie godziny dziennie grając w gry. Osoby biorące udział w ankiecie spędzały osobiście około 5 godzin tygodniowo na graniu w gry komputerowe, podczas gdy pozostali członkowie badanych gospodarstw spędzili na graniu przeciętnie osiem godzin tygodniowo. Badania były przeprowadzone na grupie 50 tys. respondentów, którzy posiadali komputery PC, konsole stacjonarne i platformy przenośne służące do grania.

Wyniki badania wskazały także, że badani posiadający konsole Nintendo GameCube spędzali więcej czasu grając w gry wideo niż badani posiadający platformy PlayStation 2 lub Xbox. David Pluchino z PMI komentując uzyskane wyniki powiedział, że w zestawieniu z prognozami sprzedaży producentów gier, dane te są bardzo optymistyczne dla branży. "Uzyskane rezultaty pokazują, iż konsumenci nie przestali grać w gry wideo, lecz zaczynają być już znudzeni produktami dostępnymi na rynku" - powiedział Pulchino.

Phoenix International Marketing jest aktualnie w trakcie wdrażania rozbudowanego systemu Electronic Gaming SCORES, który ma być bardzo pomocny dla producentów, wydawców oraz sprzedawców gier wideo, a jego celem będzie określenie przyszłych wymagań i potrzeb graczy.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wideo | International | firma | marketing | Phoenix
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy