Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

2,2 tys. zł rocznie na gry

Firma IGN Entertainment, właściciel jednego z największych na świecie serwisów internetowych poświęconych elektronicznej rozrywce, przedstawiła swoje badania ankietowe, które ujawniły niektóre dane dotyczące przeciętnego entuzjasty gier. Trzeba jednak dodać, że według IGN "entuzjasta" to osoba, która na graniu spędza od kilku do nawet dziesięciu godzin dziennie.

Badania ukazują, że "ekstremalni gracze", którzy zostali wyselekcjonowani z grupy 5000 zarejestrowanych użytkowników serwisów IGN i GameSpy, wydają rocznie na gry komputerowe i związane z graniem akcesoria około 700 dolarów, co po przeliczeniu na złotówki stanowi niebotyczną dla wielu Polaków kwotę 2,2 tys. zł.

Na tę sumę składają się przeciętne wydatki na 14 gier wideo rocznie, z czego średnio 341 dol. wydawanych jest na tytuły konsolowe, a 233 dol. na gry przeznaczone na komputery PC. Pozostałe 140 dol. gracze wydają na akcesoria i urządzenia związane z grami.

Inne dane ukazują, że fanatycy gier spędzają przez ekranem lub monitorem średnio 20 godzin tygodniowo, a 10 proc. respondentów twierdzi, iż gra nawet 40 godzin tygodniowo.

Ponad 90 proc. przebadanych to mężczyźni. Również 90 proc. ankietowanych kupuje gry komputerowe w sklepach, chociaż 33 proc. przyznało, że czasami kupuje gry przez internet.

25 procent respondentów przyznało, że do zakupu konkretnych tytułów skłaniają ich recenzje w prasie komputerowej oraz serwisach poświęconych grom. Kolejnym czynnikiem wpływającym na zakup konkretnej pozycji jest rekomendacja słowna innego gracza. Duży wpływ na zakup danej gry ma także jej wersja demonstracyjna. Na dalszych pozycjach znajdują się rekomendacje umieszczane na stronach producentów i wydawców, a drukowane reklamy uważane są przez graczy jako najmniej skuteczny sposób zachęcający do zakupu danego produktu.

Swoją drogą ciekawi jesteśmy, ile nasi czytelnicy wydają rocznie na gry?

Dowiedz się więcej na temat: właściciel | firma

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje