DOOM Guy: Życie w pierwszej osobie - dziś premiera książki Johna Romero
Dziś do sklepów trafiła książka DOOM Guy: Życie w pierwszej osobie - autobiografia Johna Romero, współzałożyciela studia id Software i legendarnego współtwórcy takich ponadczasowych hitów, jak Wolfenstein 3-D, DOOM czy Quake. Anglojęzyczny oryginał jest uznawany przez media i czytelników za jedną z najlepszych książek o historii gier wideo.
DOOM Guy opowiada historię Johna Romero począwszy od młodzieńczych lat, pełnych przemocy i konfliktów rodzinnych, przez fascynację programowaniem i współtworzenie kamieni milowych elektronicznej rozrywki, po upadek na samo dno i podniesienie się z niego. Romero jest szczery w osądach, niekiedy wręcz brutalny wobec samego siebie, ale z każdego doświadczenia stara się wynieść lekcję - i podzielić nią z czytelnikami.
Z książki czytelnik dowiaduje się o tym, jak powstawały takie hity, jak Commander Keen, Wolfenstein 3D, DOOM i Quake, jak doszło do konfliktu w id Software, a później wydania niesławnej Daikatany, opisuje proces fascynacji grami komórkowymi i społecznościowymi, wreszcie powrót do tego, co Romero zawsze robił najlepiej - projektowania strzelanin z perspektywy pierwszej osoby.
DOOM Guy to ponad 500 stron bezkompromisowej, szczerej spowiedzi twórcy, bez którego świat gier wyglądałby zupełnie inaczej.
Inspirująca, długo oczekiwana autobiografia projektanta gier wideo i współtwórcy DOOMa, Johna Romero.
John Romero, pierwsza prawdziwie rockowa gwiazda świata gier, jest współtwórcą DOOMa, Quake'a i Wolfensteina 3-D, jednych z najważniejszych gier wideo w historii. Uważany za ojca chrzestnego gatunku strzelanin z perspektywy pierwszej osoby, który dominuje do dziś, zajmuje szczególne miejsce w dziejach branży. W książce DOOM Guy. Życie w pierwszej osobie Romero po raz pierwszy opowiada o trudnym dzieciństwie i bogatej karierze, począwszy od wysyłania gier na Apple II do magazynów komputerowych i wynoszenia komputerów z pracy tylnymi drzwiami, by programować po nocach.
Przełomowe odkrycia w projektowaniu i technologii w czasie pracy Romero w id Software sprawiły, że DOOM i Quake stały się kulturowymi fenomenami. Ta ekscytująca historia opowiada o każdym etapie tego procesu, od wspólnych, napędzanych heavy metalem dni spędzonych na tworzeniu najbardziej rewolucyjnych i najnowocześniejszych gier w branży, po głośną kłótnię ze współzałożycielem id, Johnem Carmackiem.
Po latach spędzonych w centrum świata gier, Romero opowiada teraz swoją historię - całą historię - rzucając nowe światło na rozwój swoich gier i partnerstw biznesowych, opisując wzloty i upadki, dzieląc się spostrzeżeniami na temat projektowania, kodu, branży i swojej kariery aż do dziś. W ramach dzielenia się swoją wdzięcznością za możliwość poświęcenia życia grom, Romero ujawnia zwroty akcji i zbiegi okoliczności, które ostatecznie doprowadziły go do miana DOOM Guya.