Xbox: 5 mln sztuk w Europie

Wyniki za drugi kwartał roku podatkowego firmy Microsoft wykazują, że do 31 grudnia 2004 roku konsola Xbox sprzedała się w Europie w liczbie 5 mln egzemplarzy.

Jest to całkowity wynik sprzedaży Xboxa od czasu premiery urządzenia na Starym Kontynencie, czyli marca 2002 roku.

Na całym świecie zakupiono łącznie 19,9 mln konsoli Xbox. Najwięcej użytkowników platformy Microsoftu znajduje się w Ameryce Północnej (USA i Kanada - 13,2 mln), w Europie - jak już wspomnieliśmy - doliczono się 5 mln posiadaczy konsoli Xbox, a w Japonii i Azji ich liczba sięga 1,7 mln.

Coraz lepsze wyniki sprzedaży są efektem zarówno dobrej jakości produktu, jak i przemyślanych działań marketingowych. Różnorodne promocje, limitowane edycje (konsolowa w wersji kryształowej), coraz prężniej działający serwis Xbox Live, który cały czas ustanawia nowe standardy w rozgrywkach online, oraz rewelacyjne tytuły, takie jak "Halo 2" (Microsoft Game Studios), "Fable" (Lionhead Studios) czy "FIFA Football 2005" (EA SPORTS), sprawiły, iż Xbox stanowi bardzo korzystną ofertę dla osób chcących zakupić konsolę do gier.

2004 rok był szczególnie korzystny dla Xboxa w Europie. Po pierwsze całkowita sprzedaż osiągnęła poziom 5 mln sztuk, po drugie Xbox był jedyną platformą, która odnotowała wzrost sprzedaży w stosunku do 2003 roku, podczas gdy inni producenci notowali regularny spadek przychodów ze sprzedaży swoich platform do gier. Udział Xboxa w rynku wyniósł w 2004 roku 29,5%, czyli o 7% więcej niż w roku 2003. Xbox wiedzie także prym w dziedzinie sprzedaży oprogramowania, wykazując w 2004 wzrost sprzedaży o 44%, a w czwartym kwartale zeszłego roku nawet o 48%. Xbox Live - serwis, za pomocą którego można grać po sieci - ma już 1,4 mln abonentów na całym świecie. Także wydanie gry "Halo 2", która już sprzedała się w liczbie 6,4 mln kopii na całym świecie, było wielkim sukcesem dla zależnego od Microsoftu studia Bungie. Gracze już wyczekują zapowiadanych na 2005 rok hitów, takich jak "Forza Motorsport", "Conker: Live and Reloaded", "Jade Empire", "Grand Theft Auto: San Andreas" czy "Splinter Cell: Chaos Theory" które będą przyciągać nowych użytkowników konsoli Xbox.

Neil Thompson, osoba odpowiedzialna za egzystencję konsoli Xbox na rynku europejskim, stwierdził, że 5 mln sprzedanych urządzeń jest kamieniem milowym zarówno dla rynku elektronicznej rozrywki, jak i samej konsoli Xbox, oraz potwierdza słuszne założenia strategiczne firmy Microsoft, aby oferować klientom dokładnie to, czego sobie życzą.

Plany Microsoftu na 2005 rok są ambitne - Xbox ma nie tylko utrzymać swoją silną pozycję na rynku, ale firma z Redmond ma także apetyt na zwiększenie sprzedaży Xboxa do poziomu 21-22 mln sztuk pod koniec 2005 roku.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Live | firmy | Microsoft | Xbox
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy