Reklama

Shane Kim żądny MMO na X360

Szef Microsoft Game Studios Shane Kim chce zrobić wszystko, by Xbox 360 był platformą przyciągającą do siebie produkcje z gatunku MMO.

Dotychczasowe niepowodzenia w tym zakresie to - jak mówi - jego wina, jednak wszystko jest na najlepszej drodze do rozwiązania problemu.

W ostatnim czasie PS3 straciło kilka niezwykle cennych exclusive'ów na rzecz Xboksa 360. Właściciele konsol Microsoftu są z pewnością zadowoleni z działań pracowników giganta z Redmond. Ci nie zamierzają spocząć jednak na laurach - gracze cierpią bowiem na brak produkcji z gatunku MMO. To zagadnienie jest jednym z priorytetów dla Shane'a Kima, szefa Microsoft Game Studios. "Muszę przyznać, że MGS nie osiągnął sukcesu na polu gier MMO. Doszło do tego pod moim przewodnictwem, więc biorę na siebie pełną odpowiedzialność za tę porażkę. To ciężka i pełna wyzwań przestrzeń, która w dodatku ciągle ewoluuje" - powiedział Kim mając w pamięci skasowanie projektu ekipy Cryptic Studios, znanego jako Marvel Universe.

Reklama

Kim uważa jednak, że zaprzestanie prac nad tą grą było słusznym posunięciem. Cryptic przystąpił za to do tworzenia nowego MMO, Champions Online, lecz tym razem, oprócz pecetów i Xboksa 360, tytuł ten trafi także na PS3 (w przypadku pierwszego z wymienionych projektów właścicielem praw był Microsoft, drugi w całości należy do Cryptic Studios, stąd możliwość tworzenia gry również na PS3).

Tym niemniej brak pozycji z gatunku MMO na Xboksa 360 to wciąż problem Microsoftu. "Jestem pewien, że możemy rozwiązać tę kwestię w sposób odpowiedni zarówno dla producentów jak i klientów, ponieważ pragniemy stworzenia takiej zawartości - i jesteśmy bliscy osiągnięcia tego celu" - powiedział Kim. "Jesteśmy jednak spóźnieni i nie czujemy się z tym dobrze" - zakończył.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje