Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

RACE Pro

Natomiast za to, by wyścig był emocjonujący, odpowiada sztuczna inteligencja, która to symuluje różne charaktery prowadzenia auta oraz zachowania na torze. O realizm podczas wyścigu dbać będą wiernie oddane odgłosy silników poszczególnych wozów oraz - opcjonalnie wedle chęci gracza - kamera z wnętrza kokpitu kierowcy.

Reklama

Twórcy przywiązują także dużą wagę do jak najwierniejszego przeniesienia do gry torów, na których przyjdzie nam się ścigać. Zresztą przyzwyczaili nas już do tego w swoich poprzednich tytułach. Do obecnej w Race puli, w której to znalazły się m.in. obiekty z Macau, Porto czy Pau, dodane zostaną - ekskluzywnie tylko dla Race Pro - amerykańskie Laguna Seca oraz Road America.

Malowniczo

Nie da się ukryć, że w poprzednich grach SimBin'a najczęściej kulała lekko strona graficzna produkcji - szczególnie gdy chodziło o otoczenie tras. Co prawda i tak nikt nie grał np. w Race dla pięknych widoczków, no ale nikomu by też one szczególnie nie przeszkadzały. Mamy nadzieję, że tym razem twórcy mocno zaprzęgną do pracy Xboksa 360 i zaserwują nam iście malownicze pejzaże. Podstawę do tego mają dobrą, bowiem silnik produkcji - wspomniany już Lizard - jest wyposażony w takie funkcje jak: wsparcie dla HDR oraz LDR, kaskadowe mapy cieni, w pełni dynamiczne cienie, obliczane w rzeczywistym czasie refleksy świetlne oraz symulacja upływu czasu i zmiennych warunków pogodowych.

Co do wstępnego porównania zapowiedzi twórców z rzeczywistością możemy powiedzieć, że dane nam było przysiąść do Race Pro na targach Games Convention 2008 w Lipsku. No i cóż, model sterowania - graliśmy na średnim poziomie trudności - był naprawdę dobry i wymagał od nas skupienia się na kierowaniu, a co najważniejsze - wydawał się dostarczać więcej przyjemności z jazdy, niż ten znany z Forzy 2. Strona wizualna na pewno prezentowała się lepiej, niż w Race na PC, ale do miana pięknej także trochę jej jeszcze brakowało. Oczywiście może jeszcze zostać to nadrobione, bowiem prace nad grą ciągle trwają. Dlatego z ostatecznymi ocenami wstrzymamy się do recenzji tytułu.

Zimowo

Premiera początkowo miała mieć miejsce podczas tegorocznej jesieni, ale została przełożona na styczeń 2009 roku. SimBin ma więc jeszcze trochę czasu na dopracowanie Race Pro, dzięki czemu mamy nadzieję na bardzo dobrą symulacyjną ścigałkę, która odważnie stawi czoła Forzie Motorsport 2. Jak będzie, przekonamy się już niedługo... Z ciekawostek dodamy jeszcze, że aktualnie prowadzone są prace nad zaadaptowaniem silnika Lizard w taki sposób, by działał na PlayStation 3. Być może więc w niedalekiej przyszłości pojawi się Race w wersji dla PS3. Wszystko jest możliwe...

Dowiedz się więcej na temat: wyścig | raca | race

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje