Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Forza Motorsport 3

Stało się, co miało się stać - tak można by podsumować fakt zapowiedzenia nowej Forzy Motorsport, gdyby nie to, że... mało kto tego się spodziewał. Oczywiście po Internecie chodziły pewne plotki - jedna z nich głosiła nawet, że powstaje Forza... Watersport - a do tego wszyscy wiedzieli, że kiedyś to musi nastąpić.

Ale sam moment ogłoszenia na imprezie E3 w Los Angeles prac nad FM3 był dość zaskakujący. Podobnie jak to, że na oficjalną prezentację zdecydowano się na pół roku przed premierą!

Reklama

W momencie publikacji tego artykułu do debiutu trzeciej części Forzy Motorsport pozostają mniej więcej trzy miesiące. Twórcy zdążyli już odkryć dużą część trzymanych w ręku kart, a nawet wyciągnąć z rękawa kilka asów. My zebraliśmy to wszystko razem i przedstawiamy w formie zapowiedzi Forzy Motorsport 3. Zapowiedzi przetykanej zresztą pierwszymi wrażeniami, bowiem podczas Xbox Fun Day 2009 dorwaliśmy na kilka minut w swoje ręce stanowisko z tą grą. Zachęcamy do zapoznania się zarówno z tym, co przygotowują twórcy, jak i z naszą pierwszą opinią na ten temat.

Graficzna bomba!

Jedną z najbardziej rzucających się w oczy zmian w porównaniu do Forzy Motorsport 2, zresztą z oczywistych względów, jest zastosowanie ulepszonego silnika graficznego. Jednocześnie poprawiono rzecz, na którą narzekała chyba zdecydowana większość graczy mających styczność z FM2; Ogólnie gra była bardzo dobra, dawała mnóstwo frajdy oraz możliwości, ale już w momencie premiery efekty wizualne, które oferowała, były dość leciwe - a przypominam, że tytuł zadebiutował lekko ponad dwa lata temu. Być może Turn10, twórcy gry, nie zdążyli wtedy wystarczająco poznać nowej konsoli, by zachwycić graczy przepiękną grafiką. Grunt, że teraz nadrobią swoje zaległości.

I zrobią to w doskonałym stylu - przekona się o tym każdy, kto rzuci okiem na screenshoty promujące Forzę Motorsport 3. Oczywiście screeny promo zawsze są trochę podkolorowane, ale udostępnione gameplay'e potwierdzają wysoką jakość grafiki w tym tytule. Dość powiedzieć, że całość będzie działać w 60 klatkach na sekundę i obsługiwać w zupełności rozdzielczość 1080p. Ponadto w porównaniu do poprzedniej części serii dużo więcej pracy poświęcono stworzeniu modeli samochodów - każdy z nich składa się z dziesięciu razy polygonów więcej niż w FM2!

Całość prezentuje się okazale i zachwyca dbałością o szczegóły - najbardziej oko przyciągają oczywiście pięknie wykonane auta, chociaż uroku nie można odmówić także krajobrazom. W końcu w nowej części ścigamy się nie tylko po torach wyścigowych, ale będziemy zachwycać się m.in. górskimi widoczkami. Na uwagę zasługują także odbicia promieni słońca oraz otoczenia na karoserii samochodu oraz to, w jaki sposób symulowany jest efekt prędkości. Rzecz naprawdę warta zobaczenia na własne oczy oraz wykonana o wiele lepiej niż w poprzedniczce. Ale uwaga - wszystkie te graficzne bajery zobaczycie tylko w oprawie wiszącego na niebie słońca. Twórcy nie przewidują ani zmiennych pór dnia, ani też żadnych pogodowych niespodzianek. To nie Fuel.Kolejną z przygotowanych niespodzianek jest widok z wnętrza auta. Twórcy dopracowują kolejne niedociągnięcie drugiej części, w której doskwierał brak widoku z wnętrza prowadzonego pojazdu. Na szczęście już niedługo będzie to przeszłością, a my będziemy mogli rozkoszować się oddanym w najdrobniejszych detalach kokpitem samochodu. Efekt jest niesamowity, chociaż nie aż tak jak w nadchodzącym Need for Speed: Shift - aczkolwiek już od patrzenia na to pojawia się uśmiech na twarzy.

Dowiedz się więcej na temat: Auta

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje