Jeanne D'arc

W grze Jeanne D'arc, gracze będą mogli wcielić się w rolę francuskiej heroski żyjącej podczas 100-letniej wojny pomiędzy Francją a Anglią.

Omawiana w tym artykule gra rpg od studia Level-5 przedstawi nam bardzo interesujące i na pewno unikalne spojrzenie na historyczne fakty.

Jak to zwykle bywa przed zbliżającą się premierą Sony rozpoczęło juz powoli robienie małego "hałasu" w okół tego tytułu. Jak pisałem wyżej, gracze obejmą rolę dziewczynki (albo kobiety jak kto woli) o imieniu Jeanne znanej wszystkim jako Joanna Darc, której towarzyszyć będą dwaj partnerzy Liane oraz Roger.

W grze, Jeanne powracając do swojego domu w Domremy (Lotaryngia) zamiast pięknego miasteczka znajduje doszczętnie spalone i zrównane z ziemia jego ruiny. W następującej po prezentacji tegoż smutnego widoku walce, Jeanne z milutkiej dziewczyny zmienia się w zaprawiona w boju wojowniczkę, której siła i wola walki jest w stanie powalić całe wojska.

Reklama

Mając przed oczami obraz dewastacji dokonanej przez angielskie siły, Jeanne postanawia, za wszelką cenę przywrócić wolność Francji i jej narodowi. Podczas wykonywania swojego dzieła, na swojej drodze Jeanne napotka wielu sprzymierzeńców, którymi de facto gracz będzie mógł swobodnie zarządzać, dobierając odpowiednich wojowników do każdej z walk.

Gra wyraźnie skupia się na konflikcie pomiędzy Francją i Anglią, ale dodatkowo poszerza swoje "horyzonty" o umieszczenie w historii mitycznych potworów oraz magii i wydaje się, że ta kombinacja funkcjonować będzie bez zarzutów.

Co do grywalności, to każdy komu choć w najmniejszym calu podobał sie system zawarty w Final Fantasy Tactics, będzie w niebo wzięty, bowiem wszystko ma opierać się właśnie ta tych samych prostych zasadach. Rundy zostaną podzielone na tury a pole walki osadzone na wielkiej szachownicy. Zdobywanie i powiększanie swojego poziomu doświadczenia będzie możliwe zarówno podczas walki jak i bezpośrednio po niej. W dodatku nasi bohaterzy będą mogli wykorzystywać w walce zdobyte wcześniej bronie, czary oraz wszelkie inne przedmioty. Największa bolączką mogą okazać się wyznaczane przy każdej walce cele jakie należy wykonać w określonej ilości tur, gdyż nie podporządkowanie się temu wymogowi może zaowocować zwykłą porażką.

Natomiast dwoma interesującymi dodatkami w trybie walki będą: płonąca aura oraz ujednolicona ochrona. Aura należy do ofensywy i pozwala bohaterom na wyprowadzenie bardzo potężnego ataku, który objawia się żarzącym okręgiem płomieni pochłaniających wrogów.

Tymczasem, ochrona uaktywnia sie wtedy gdy dwójka bohaterów znajduje sie blisko siebie, na sąsiednich sektorach szachownicy. Przeważnie objawiać się to będzie całkowitym uniknięciem ataku przeciwnika lub zmniejszenia siły ciosu. To oczywiście sprawi że gra będzie bardziej nastawiona na dobre współdziałanie w grupie niż indywidualną rozgrywkę jedną postacią.

Jeszcze jednym, wartym odnotowania dodatkiem są używane przez Jeanne magiczne obręcze. Raz użyte podczas walki, obręcze dodadzą heroicznej bohaterce możliwości wykonywania dodatkowych i specjalnych ataków.

Podczas wędrówki, gracze poprzez zakup lub wygrana walkę będą mogli zdobywać różnorakie kamienie doświadczenia, które rozbudują siłę i moc danej, specyficznej cechy. Purpurowe kamienie odpowiadać będą za umiejętności, podczas gdy czerwone za bardziej potężne zdolności. Te kamienie przydatne będą na pewno dla wszelkich wojowników władających mieczem. Tymczasem, dwa następne kamienie tzn. zielony i niebieski powinny przydać się już każdemu, bez względu na rynsztunek jakim się posługuje i jaka klasę prezentuje. Zielone ulepszać będą magiczne zdolności a niebieskie będą odpowiadały za ogólne podnoszenie statystyk. Ten interesujący zabieg już na wstępie dodaje większej głębi rozgrywce.

O grafice dużo mówić raczej nie trzeba, jak na porządną grę taktyczna przystało, sfera audio-wideo prezentuje sie nadzwyczaj okazale, ukazując stonowane, lekko cell-shadingowe postacie, bogate w detale i mile dla oka otoczenie oraz niesamowite, pociągnięte mangową kreską przerywniki, przeplatające się pomiędzy kolejnymi bitwami

Bazując na tym co juz dawno zdarzyliśmy zobaczyć, Jeanne D'Arc definitywnie pozwoli wszystkim posiadaczom PSP i fanom gier rpg w jednym uśmiechać się podczas rozgrywki i rzeczywiście być zadowolonym z zakupu. Dzięki zapowiadanych 40-godzinach zabawy, czysto stonowanej grafice zarówno podczas gry jak i przerywników oraz solidnemu systemowi i niesamowitej grywalności, Jeanne D'arc ma prawo szybko zniknąć z półek sklepowych i wierzymy że tak właśnie sie stanie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: kamienie
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy