XMB podczas gry zablokowany przez patenty Microsoftu?

Na razie posiadacze PlayStation 3 podczas zabawy przy swojej konsoli są zdani na ścieżkę dźwiękową stworzoną przez producentów danej gry.

Jak się okazuje, powodem tego stanu rzeczy mogą być patenty Microsoftu na odtwarzanie własnych plików audio.

Jak odkryło czujne oko serwisu Ripten, brak możliwości odtwarzania własnych piosenek podczas gry na PlayStation 3 najprawdopodobniej nie jest wynikiem lenistwa Sony. Okazuje się, że od czterech lat patent na "metodę i narzędzie do kreowania i odtwarzania ścieżek dźwiękowych w systemie gier" ma nie kto inny, tylko Microsoft.

O ile tytuł patentu nie jest zbyt precyzyjny, to jego opis już wszystko wyjaśnia: "System gier składa się z konsoli do gier uruchamiającej aplikację, która kreuje i odtwarza ścieżkę dźwiękową. Aplikacja pozwala użytkownikowi na tworzenie ścieżek przez kopiowanie plików muzycznych z jednego lub więcej źródeł audio. Stworzona przez gracza ścieżka dźwiękowa może być powiązana z określoną grą, pozwalając na jej odtwarzanie zamiast pierwotnej ścieżki audio programu. Podczas odtwarzania, użytkownik może zmieniać odtwarzaną ścieżkę dźwiękową".

Reklama

Jako, że dziś pierwszy kwietnia, dlatego taki news musi mieć "podkładkę" - oto linki do patentów w bazie danych amerykańskiego urzędu patentowego: patent nr 7,331,869, patent nr 7,303,476 i patent nr 6,878,067.

Oczekiwanie na XMB podczas gry chyba się jeszcze nieco przeciągnie...

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: PlayStation Vita | ścieżka dźwiękowa | patent | playstation 3
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy