Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

PS3 zmodernizuje amerykańskie Siły Powietrzne

U.S Air Force planuje zakup znacznej liczby (bo aż 2200) PS3 jednak nie w celach, jakie zwykły gracz-śmiertelnik mógłby sobie wyobrazić.

Konsole nie posłużą do urządzenie rozrywkowe - pomogą za to stworzyć superkomputer.

Reklama

A przynajmniej taka właśnie idea przyświeca Laboratorium Badawczemu Sił Powietrznych (Air Force Research Laboratory), które złożyło zamówienie na 2200 konsol PlayStation 3. Choć Labratotium posiada już 336 PS3 połączonych razem a` la Linuxowy klaster, eksperyment postanowiono znacznie rozszerzyć, co pomóc ma w modernizacji i usprawnieniu wojskowego systemu HPC (high-performance computing - wysoko wydajne systemy obliczeniowe).

Powód, dla którego Siły Powietrzne USA wybrały PS3 jest raczej mało zaskakujący a wręcz prozaiczny: pieniądze. W porównanie do chipów oferowanych przez IBM i Intel Corp. o zbliżonych parametrach technicznych oferta Sony wypada o wiele korzystniej. Dwuprocesorowy (3,2 GHz) serwer 1U może kosztować do $8000, podczas gdy dwie konsole PS3 kosztują ok. $600. Choć chipy używane przez Sony mają nieco niższą wydajność obliczeniową od 'zwykłych' procesorów, to prosta matematyka pieniężna robi jednak swoje.

Air Force bardzo wysoko ceni sobie możliwości techniczne PS3 podkreślając, że oprócz przetwarzania obrazów HD konsola ma także duży potencja w tzw. neuromorphic computing, imitującym funkcjonowanie ludzkiego umysłu. Laboratorium liczy na zwiększenie aktualnych zdolności swojego podwórkowego superkomputera i perspektywę wykorzystania go w przyszłości również w innych aplikacjach, do bardziej złożonych zadań wykonywanych w czasie rzeczywistym.

Wygląda na to, że przy drobnym udziale PlayStation 3 Skynet może przebudzić się szybciej, niż przypuszczaliśmy. A hasło reklamowe konsoli Sony - "It only does everything" - nabiera nowego znaczenia. Cóż, maszyny i tak zapanują w końcu nad światem.

Dowiedz się więcej na temat: Sony | siły powietrzne

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje