PlayStation 2 ma przed sobą dobrą przyszłość

Robert Kotick, prezes korporacji Activision, drugiego pod względem wielkości wydawcy gier na świecie, w swoim oświadczeniu dla inwestorów podczas konferencji zorganizowanej w Kalifornii zapewnił, że jego firma nie zamierza zaprzestawać produkcji gier dla najpopularniejszej obecnie konsoli do gier na świecie.

Stworzona przez Sony platforma PlayStation 2 do tej pory rozeszła się na świecie w nakładzie ponad 106 milionów egzemplarzy. Urządzenie to jest na tyle popularne, że nawet mimo nadchodzącego wejścia na rynek jej następcy wciąż cieszy się zainteresowaniem ze strony producentów gier.

Activision zamierza dalej tworzyć na konsolę z 2000 roku. Firma chce zadbać oto poprzez kontrolowanie w odpowiedni sposób swoich licencji. W ten sposób powstaną więc m.in. kolejne gry z takich serii, jak "Shrek", "Spiderman", "Madagascar" oraz "X-Men".

"Wciąż jesteśmy bardzo zależni od PS2 w tym roku. Mamy sporo nowych platform, ale oznaczają one patrzenie na małą ilość ich posiadaczy. Wiele będzie zależeć od tego, co Sony zrobi w przyszłym roku z ceną PS3. Do tego czasu PS2 będzie posiadać długie życie oraz innowacyjne tytuły związane z istniejącymi już seriami" - powiedział Kotick.

Nowe konsole to - zdaniem amerykańskiej firmy - spore wyzwanie: "Otrzymamy najdroższy sprzęt do gier, jaki kiedykolwiek powstał. Do tego będą wyższe ceny oprogramowania niż kiedykolwiek, a skorzystanie z wszystkich atutów sprzętu zajmie więcej czasu, nawet kilka najbliższych lat - jest tu wciąż wiele niestabilności i ryzyka związanych z wydawaniem oprogramowania".

Kotick potwierdził, że gry jego firmy na PlayStation 3 będą kosztować blisko 60 dolarów za egzemplarz, podobnie jak to ma miejsce w przypadku konsoli Xbox 360. Ujawnił również, że Activision wydało już ponad 35 milionów dolarów na prace nad zapowiedzianą na przyszły rok grą "Spider-Man 3" we wersjach dla kilku platform. Tym samym jest to najdroższy tytuł w historii tej spółki.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | Sony | przyszłość | PlayStation Vita
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy