Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

GTA IV - jest rekord dnia pierwszego!

GTA IV to najlepiej sprzedająca się gra w swym pierwszym dniu w historii rynku brytyjskiego.

Według danych Chart-Tracka superprodukcja Rockstara rozeszła się tam w liczbie 609 tys. egzemplarzy. Popularniejsza była wersja przeznaczona na Xboksa 360.

Reklama

Pierwsze przewidywania dotyczące sprzedaży GTA IV w dużej mierze potwierdzają to, czego chyba wszyscy się spodziewali. Chart-Track sporządził wstępne dane, z których wynika, że rekord dnia pierwszego, należący do tej pory do GTA: San Andreas (501 tys. sprzedanych egzemplarzy w dniu premiery) został wyraźnie pobity. GTA IV zostało bowiem zakupione w liczbie 609 tys. sztuk. Szacunki te wymagają ostatecznego potwierdzenia, ale końcowy rezultat nie powinien się gruntownie zmienić.

Pobite zostały także rekordy sprzedaży gry w dniu premiery na poszczególnych konsolach. Wersję dla Xboksa 360 zakupiono w liczbie 335 tysięcy egzemplarzy - poprzednim rekordzistą był shooter Halo 3 (226 tys.). Wydanie na PS3 zanotowało sprzedaż na poziomie 274 tysięcy sztuk. To wyraźny skok w porównaniu do poprzedniego rekordu, ustanowionego w zeszłym miesiącu przez Gran Turismo 5: Prologue (80 tys.). Jak łatwo więc wyliczyć, udział wersji na Xboksa 360 w pierwszym dniu sprzedaży wyniósł 55%, zaś PS3 - 45%. Wszystkie powyższe dane dotyczą rynku brytyjskiego.

Nieco inaczej przedstawiają się wskazania pochodzące z sieci sklepów GameStop. "W ciągu pierwszych 24 godzin gra plasuje się na pewno w pierwszej trójce w historii sklepu. Idzie bark w bark z Halo 3 i Madden 08" - powiedział Chris Oliveira, odpowiadający w firmie za kontakty z mediami. Konkretne wyniki GameStop ma podać pod koniec tygodnia, po wcześniejszym zestawieniu wyników sprzedaży gry z około 5 tysięcy oddziałów z całego świata.

Tymczasem Leslie Benzies, prezes studia Rockstar North i producent GTA IV powiedział, że koszt wyprodukowania tego bestsellerowego tytułu mógł wynieść nawet 100 milionów dolarów, co oczywiście - biorąc pod uwagę realia panujące na rynku - jest sumą niebotyczną. W prace nad grą miało być włączonych około 1000 osób. Ekipa zrobiła ponad 100 tysięcy zdjęć Nowego Jorku, a na dachach poumieszczane zostały kamery, by trafnie uchwycić intensywność opadów deszczu. Dbałość o takie szczegóły musiała poważnie nadszarpnąć budżet, jednak - jak wskazują pierwsze wyniki sprzedaży - było warto.

Przypomnijmy, że GTA IV ma szansę stać się największą premierą w dziedzinie przemysłu rozrywkowego. Koszty powinny zwrócić się w oka mgnieniu, gdyż już w pierwszym tygodniu Take 2 spodziewa się przychodów na poziomie 400 milionów dolarów.

Dowiedz się więcej na temat: rekord

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje