9 proc. urządzeń podłączonych do sieci w USA to konsole

Najnowszy raport przeprowadzony przez firmę NPD ujawnia ciekawe wyniki. Okazuje się bowiem, że w amerykańskich domach znajduje się 425 milionów sprzętów podłączonych do sieci, z czego 39 milionów to konsole do gier!

NPD, wiodąca firma zajmująca się analizą rynku Ameryki Północnej, opublikowała niedawno rezultaty swojej ostatniej ankiety, z których jasno wynika, że w całych Stanach Zjednoczonych urządzeń podłączonych do sieci jest więcej niż samych mieszkańców tego kraju. Podczas gdy szacunkowo USA zamieszkuje 315 milionów ludzi, według badań NPD, korzystają oni z 425 milionów gadżetów z dostępem do Internetu.

Co ciekawe w najnowszym sprawozdaniu NPD konsole do gier, z wynikiem 39 milionów egzemplarzy, uplasowały się na trzecim miejscu pod względem częstotliwości występowania tego typu sprzętu w amerykańskich gospodarstwach domowych. Lepsze okazały się oczywiście tylko stacjonarne komputery/laptopy (183,8 mln egzemplarzy) oraz smartfony (133 mln egzemplarzy). W omawianym komunikacie wymienione zostały także tablety (z wynikiem 31,8 mln egzemplarzy), telewizory z funkcją podłączenia do sieci (16 mln egzemplarzy), odtwarzacze Blu-ray (12,9 mln egzemplarzy), oraz odtwarzacze multimedialne (8,5 mln egzemplarzy).

Reklama

Raport opierał się na ankiecie przeprowadzonej w ostatnich kwartale 2012 roku wśród czterech tysięcy dorosłych Amerykanów. W jego wynikach nie uwzględniano e-czytników, routerów, telewizyjnych dekoderów, oraz innych tym podobnych sprzętów, które wyposażone zostały w moduły sieciowe, ale w rzeczywistości nie są one wykorzystywane.

Grupa NPD przewiduje, że to właśnie szeroko pojęta technologia Social TV w połączeniu z większą integracją pomiędzy odbiornikami telewizyjnymi a telefonami komórkowymi, będą miały ogromny wpływ na popchnięcie tego rynku do przodu w 2013 roku.

"W 2013 roku synergia rozmaitych urządzeń i aplikacji doprowadzi do kolejnego wzrostu na rynku urządzeń podłączonych do sieci. Warunkiem jest dostarczenie konsumentom produktów, które w możliwie najprostszy sposób zaspokoją ich potrzeby" - powiedział John Buffone, dyrektor zespołu NPD Connected Intelligence.

"W aktualnej sytuacji zarówno dostawcy treści jak i producenci aplikacji powinni odpowiednio zdefiniować najlepsze połączenia usług i oferować je na właściwych urządzeniach" - dodał Buffone.

Co sądzicie o rezultatach tego badania? Jak wam się wydaje, kiedy nasz rynek choć w pewnym stopniu przybliży się do tego z USA?

Project Shield: Nowa konsola zapowiedzana. Zrobi ją... Nvidia

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy