PlayStation 3 to obca technologia?
Twórcy gry Brink mają poważny problem z budowaniem gier na wiele platform. Szczególnym problemem jest PlayStation 3.
Dawno już nie słyszeliśmy głosów o trudności w programowaniu PlayStation 3. Wydawało się, że większość deweloperów już oswoiła się z tą platformą. Jednak kolejny wydawca napotyka na trudności. Twórcy Brink mają kłopoty z przeniesieniem gry na tę platformę.
Szef studia Splash Damage, Paul Wedgewood, tak skwitował programowanie na PlayStation 3: Dla mnie, jako reżysera gry, wiele rzeczy jest obcych, jak np. technologia PlayStation 3. Jest mi to naprawdę ciężko zrozumieć.
Na szczęście studio zdecydowało o zatrudnieniu osób, które są obeznane z tą technologią. Do zespołu dołączyli m.in. główny programista Heavenly Sword Dean Calver, oraz główny projektant poziomów do Killzone 2 Neil Alphonso. Z ich pomocą powstanie wersja Brink na PlayStation 3.
Brink ma trafić w przyszłym roku do posiadaczy PC oraz konsol Xbox 360 i PlayStation 3. Twórcy zapowiadają, że gra ma bezboleśnie przenieść miłośników FPS dla jednej osoby, do zabawy w sieci. Rozwiązaniem ma być np. podwojenie punktów doświadczenia za grę w kooperacji. Według zapowiedzi mamy być delikatnie zachęcani do przejścia w tryb wieloosobowy. Jak wyjdzie to w praniu przekonamy się w przyszłym roku.