Kiepska sprzedaż LBP? Sony odpowiada

Sony jest zadowolone z zainteresowania grą LittleBigPlanet.

Wątpliwości wokół popularności tego exclusive'a dla PS3 zrodziły się po opublikowaniu ostatnich rankingów sprzedaży na Wyspach.

Tydzień debiutu LittleBigPlanet w Wielkiej Brytanii wypadł dwojako. Czwarte miejsce w zestawieniu najpopularniejszych produkcji danego okresu można bowiem interpretować w kategoriach zarówno sukcesu, jak i porażki. Zdecydowanie gorzej produkcja studia Media Molecue wypadła w kolejnym tygodniu - pożegnała się z czołową dziesiątką plasując się dopiero na 19. pozycji.

Rezultaty te są rozczarowujące tym bardziej, że LBP był reklamowany jako produkt przełomowy dla PS3 oraz społeczności zgromadzonej wokół konsoli Sony. Przedstawiciele japońskiego giganta są jednak zadowoleni z dotychczasowej sprzedaży gry. Ich zdaniem Sackboy nie wszedł jeszcze nawet w odpowiedni rytm.

Reklama

"Jesteśmy naprawdę zadowoleni z reakcji, jakie wywołała premiera LittleBigPlanet" - powiedział przedstawiciel brytyjskiego oddziału Sony. "Gra zyskała bodaj najpochlebniejsze opinie w naszej historii, co potwierdza średnia 95/100 na portalu Metacritic z długą listą maksymalnych ocen. Jesteśmy także zadowoleni patrząc na sprawę z perspektywy finansowej" - dodał.

Rzecznik Sony UK podkreślił, że ważną rolę w przytaczanych wcześniej rankingach odgrywa kontekst. Obecnie rynek cieszy się największym zainteresowaniem w ciągu całego roku ze względu na gorączkę przedświątecznych zakupów. "W innych okresach LBP byłoby zdecydowanym liderem" - zaznaczył. Ciekawe, czy gdyby gra zadebiutowała na przełomie kwietnia i maja tego roku cytowane słowa znalazłyby odzwierciedlenie w rzeczywistości... (tak, właśnie wtedy królowało GTA IV).

Sony nie zamierza zresztą odpuszczać tematu LBP. Na grudzień zaplanowano bowiem szeroko zakrojoną kampanię reklamową, z którą przedstawiciele japońskiej firmy wiążą duże nadzieje. Liczą oni także na nieco bardziej tradycyjne metody popularyzacji tytułu, jak choćby pocztę pantoflową. Oceny, jakie produkcja studia Media Molecue zbiera w prasie branżowej są najlepszą argumentacją przemawiającą za spełnieniem tych nadziei.

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: Sony
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy