Co nowego w Final Fantasy XIII?

Do europejskiej premiery "Final Fantasy XII" na PS2 pozostało jeszcze trochę czasu, ale twórcy serii już w pełni zaangażowali się w proces przygotowań kolejnych gier tego bestsellerowego cyklu. Na łamach japońskich magazynów Dengeki i Famitsu zaktualizowali informacje o "Final Fantasy XIII" i "Final Fantasy XIII Versus".

Pierwsza z dwóch tworzonych na PlayStation 3 produkcji według Motome Toriyama "powinna mieć najbardziej imponującą scenę wprowadzającą spośród wszystkich tytułów cyklu, jakie ukazały się do tej pory".

Odnośnie fabuły "Final Fantasy XIII" zdradził, iż wydarzenia zaczną się od inwazji Świata Kokonu przez Niższy Świat. Mieszkańcy Świata Kokonu od lat byli przerażeni taką wizją - każda osoba, która była podejrzewana o możliwość przyczynienia się do upadku krainy była więc skazywana na wygnanie. Strach kontaktu z zewnętrznym światem działa na nich jak wirus - deweloper nie omówił w tym względzie jednak nic więcej. Do tego Tetsuya Nomura ujawnił, że aktualnie zajmuje się kreacją postaci, które podczas gry spotka główna bohaterka zwana Lightning (widoczna na pierwszych zdjęciach zapowiadających tytuł), część z nich będzie mogło przyłączyć się do naszej drużyny.

W odniesieniu do "Final Fantasy Versus XIII" Nomura zdradził, iż dzięki mocy obliczeniowej PlayStation 3 gracze będą mogli walczyć w naprawdę wysokich lokacjach. Jest to istotne gdyż podczas potyczek będzie można korzystać z otoczenia znajdującego się także pod i nad postaciami. Poza mrocznym i wciąż bezimiennym bohaterem do naszej dyspozycji będzie drużyna w której skład będą wchodzić różne osobistości z właściwymi sobie typami broni i zdolnościami. Nomura zapełnił również, że w głównej mierze system walki będzie zbliżony do rozwiązań znanych z serii "Kingdom Hearts".

Wreszcie Toriyama zasugerował pojawienie się testowych grywalnych wersji "Final Fantasy XIII" w nieodległej przyszłości. Nomura zaś zapowiedział nowe filmowe prezentacje "Final Fantasy Versus XIII", które rzucą nieco inne światło na zawartość gry. "Versus XIII" będzie też korzystać z możliwości kontrolera SixAxis.

Przedstawiciele Square Enix zapewnili też, że pomimo wykupienia przez koncern licencji na korzystanie z silnika Unreal Engine 3 od studia Epic Games, "Final Fantasy XIII" wciąż będzie opierać się na systemie White Engine stworzonym przez firmę z myślą o ekskluzywnych tytułach dla PlayStation 3.

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Final Fantasy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy