Ciężkie opady w skali Fahrenheita

Jednym z najbardziej obleganych przez dziennikarzy pomieszczeń na stoisku Sony był sala, gdzie prezentowano tajemniczy projekt o nazwie Heavy Rain: The Origami Killer.

Najnowsza produkcja studia Quantic Dream zaliczana jest do grona najbardziej wyczekiwanych gier na Playstation 3. Wszystko to za sprawą, krótkiego dema, w którym kiedyś zaprezentowano realistycznie animowaną postać kobiety targanej sprzecznymi emocjami. I tyle, przez prawie dwa lata nie dowiedzieliśmy się nic więcej na temat tego projektu. W Lipsku David Cage, główny scenarzysta gry, wyjawił więcej szczegółów na jej temat a następnie przedstawił krótkie demo.

W Heavy Rain twórcy chcą uniknąć błędu jaki popełnili w swojej poprzedniej produkcji, w Fahrenheit. Akcja gry będzie w pełni realistyczna, gracze wezmą w niej udział w sytuacjach i historiach z życia wziętych, nie zetkną się natomiast z żadnymi siłami nadprzyrodzonymi i potworami. Za przykład posłużyła krótka misja, w której kobieta, prawdopodobnie bohaterka (lub jedna z bohaterów) gry, przyjeżdża do domu mężczyzny podejrzanego o liczne porwania. Liczba czynności możliwych do wykonania na miejscu jest imponująca. Tylko od gracza zależy czy kierowana przez niego postać przeszuka śmieci podejrzanego, przejrzy jego pocztę, aż wreszcie czy wejdzie do domu przez uchylone okno i zwiedzi wszystkie pokoje by odkryć najokrutniejszą prawdę. Pełen emocji był etap, który nastąpił po niespodziewanym powrocie do domu jego właściciela. Ukrywanie się po kątach, skradanie za plecami podejrzanego, innym razem (po ponownym wczytaniu gry) walka i ucieczka w popłochu. Nawet jeśli akcje przerywała cut-scenka, to była ona interaktywna i w wybranych momentach wymagała od gracza wciśnięcia odpowiedniego przycisku na padzie. Liczy się wtedy refleks, inaczej (dla przykładu) podczas zbiegania ze schodów postać się potknie i zostanie złapana - na ekranie pojawiają się wtedy kolejne klawisze do wciśnięcia. Będzie ich tym więcej, im bardziej postać jest zdenerwowana (uspokoisz ją wciskając na chwilę odpowiedni przycisk).

Reklama

Celem twórców Havy Rain jest stworzenie gry która symulując ludzkie emocje wzbudzi je u graczy. Ich narzędziami są: mocna, przeznaczona dla dorosłych graczy opowieść oraz realistyczny wygląd i zachowanie postaci poruszających się w świecie przypominającym ten rzeczywisty. W grze zadbano nawet o takie elementy jak wygląd i zachowanie oczu bohaterów.

Część osób które już widziało grę obwołało ją nie tylko najlepszą grą targów ale nawet wszech czasów! Prawda jednak jest taka, że o ile gra wzbudza pozytywne wrażenie to póki co na jej temat wciąż wiemy zbyt mało by do tych słów bezgranicznego zachwytu się przyłączyć. Dużą niewiadomą jest chociażby specyficzne, niedopracowane jeszcze sterowanie, którego część stanowić ma wymachiwanie padem. Na Heavy Rain poczekamy jeszcze przynajmniej do końca 2009 roku.

Wszystko o targach Games Convention 2008 na stronie gc2008.interia.pl.

INTERIA.PL/Click!
Dowiedz się więcej na temat: Fahrenheit | opady
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy