Zapowiedziano grę WolfQuest, "wilcze" RPG
Trzynaście lat temu ukazała się ciekawa gra zatytułowana Wolf.
Był to najogólniej mówiąc symulator życia wilka. Wygląda na to, że jeszcze w tym roku doczekamy się podobnego projektu. Produkcja będzie nosić tytuł WolfQuest i przygotowywana jest przez zespół deweloperski zatrudniony przez ogród zoologiczny Minnesota Zoo.
Produkcja ma być osadzoną w trójwymiarowym środowisku grą RPG, w której gracze wcielą się w rolę wilka, połączą się w stada (z kontrolowanymi przez innych graczy bądź komputer zwierzętami) i spróbują zapewnić przetrwanie sobie i swojej watasze. Będą musieli zachować równowagę pomiędzy własnymi i grupowymi potrzebami, bronić terytorium, unikać niebezpieczeństw, polować i chronić młode.
Na początku rozgrywki trzeba będzie wybrać wilka, w którego się wcielimy, dobrać jego umaszczenie oraz, jak przystało na RPG, wysokość atrybutów (siła, szybkość, wytrzymałość). Następnie zostaniemy przeniesieni na zbocza Ametystowej Góry w parku narodowym Yellowstone. Tam rozpocznie się nasza przygoda.
Twórcy obiecują, że z dużą dbałością zostaną oddane wszelkie zachowania wilków: strategie polowań, sposoby obrony stada, tropienie śladów, walki o terytorium, poszukiwanie samicy, etc. Wraz z postępem rozgrywki zwiększać będziemy doświadczenie, a razem z nim uzyskiwać dostęp do nowych wyzwań.
Gra zostanie wydana w dwóch edycjach. Pierwsza, WolfQuest: Amethyst Mountain, ukaże się w grudniu bieżącego roku. Na drugą, WolfQuest: Survival of the Pack, poczekamy do czerwca 2008.
Druga część zawierać w sobie będzie pierwszą edycję, która stanie się częścią rozbudowanej, podzielonej na cztery pory roku kampanii. Pozwoli grać na nowym terytorium, poznać inne zakamarki parku Yellowstone, a także wspólnie z życiową partnerką wychować, żywić i uczyć szczeniaki, by po ich dorośnięciu móc wspólnie ruszyć na polowanie jako nowa wataha.
WolfQuest ukaże się na komputery PC oraz Mac i, co najważniejsze, będzie do pobrania za darmo.