Zanikają różnice płci. Ile gra kobiet, a ile mężczyzn?
Polki częściej niż mężczyźni grają w gry na serwisach społecznościowych, smartfonach i tabletach, są bardziej niż mężczyźni skłonne płacić za granie na tych urządzeniach - wynika z Raportu Game Industry Trends 2011 wydanego przez NoNoobs.pl.
"Pierwsza edycja Raportu Game Industry Trends skupia się przede wszystkim na badaniu - Rynek elektronicznej rozrywki w Polsce" - mówi Dariusz Sokołowski, prezes zarządu NoNoobs.pl S.A.
"Wspólne badanie NoNoobs.pl i Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych odpowiada wyczerpująco na pytania: Kim jest dzisiejszy gracz w Polsce? Ile czasu przeciętny polski gracz poświęca na tego typu rozrywkę? Jakie gry preferują kobiety, a jakie mężczyźni? Z badania tego wynika, że niewiele mniej kobiet (72%) niż mężczyzn (78%) grało w grę elektroniczną, że w większości gramy wciąż na komputerach PC (84%), ale już na drugim miejscu są urządzenia mobilne (51%). Z gier społecznościowych chętnie korzystają pracownicy umysłowi wyższego szczebla - aż 43% zadeklarowało codzienne granie!" - dodaje Dariusz Sokołowski"
Raport to 60 stron skondensowanej wiedzy na temat rynku gier w Polsce i na świecie, dostarcza obszernej wiedzy dotyczącej tej dynamicznie rozwijającego się gałęzi gospodarki. W Raporcie poza badaniem możemy przeczytać o historii gier, zapoznać się z nowym trendami takimi jak gamifikacja czy cloud gaming. Raport jest dystrybuowany bezpłatnie.
"Raport jest uzupełnieniem Konferencji Game Industry Trends 2011, którą przeprowadziliśmy w listopadzie w Warszawie" - powiedziała Agnieszka Świtkowska, członek zarządu NoNoobs.pl S.A.
"Prezentacja wyników badania otwierała naszą konferencję i miała na celu przedstawienie w możliwie wyczerpująco danych z badania polskich graczy. W Raporcie Game Industry Trends 2011 prezentujemy analizę wyników tego badania, przybliżamy historię rynku gier, wskazujemy najnowsze trendy w grach, pokazujemy jak wygląda marketing w grach oraz staramy się przewidzieć czekającą nas przyszłość. Raport jest dystrybuowany bezpłatnie dzięki naszym Partnerom, Patronom Medialnym oraz Partnerowi Wydania Przelewy24" - dodała Świtkowska.
Jak wygląda typowy polski gracz?
(Informacja prasowa)