Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

World in Conflict

Już od dłuższego czasu jesteśmy karmieni efektownymi screenami i komentarzami mówiącymi o fenomenie World in Conflict. Valhalla postanowiła wydać pierwszą ocenę grze na podstawie wersji beta.

Firma Sierra Entertainment prezentuje nam swój najnowszy produkt - World in Conflict, w którym duży nacisk położono na rozgrywkę sieciową, co autorzy podkreślają w udostępnionej wersji beta. Wydawca poczynił już pierwsze kroki w celu stworzenia sceny wiernych graczy, licznie rozpowszechniając klucze umożliwiające grę w Internecie. Ponadto stał się strategicznym sponsorem organizacji e-sportowej Cyberathlete Professional League. Tym samym tytuł wkroczył na arenę e-sportową. Jednak z powodu braku stabilnej sceny na pierwszym evencie stawiły się tylko dwie drużyny. Sytuacja ta zaczyna się powoli zmieniać, co może doprowadzić do spopularyzowania tej pozycji. Postanowiłem więc zaprosić do gry mojego kolegę Michała Kozieła gracza WarCraft III. Poprosiłem go również o komentarz w związku z czym otrzymacie opinię dwóch osób.

Reklama

Piękny World in Conflict?

Ze względu na liczne ochy i achy płynące pod adresem gry głównie ze względu na jej grafikę zwróciliśmy na nią baczną uwagę. Ku naszemu zadowoleniu już na niskim poziomie detali tytuł prezentuje się bardzo widowiskowo. Jednostki może nie powalają perfekcyjnym wykonaniem jednak, eksplozje czy wystrzały prezentują się bardzo przyzwoicie. Żeby podziwiać grę w najwyższych detalach należy wpierw wyposażyć się w kartę graficzna z górnej półki. Cała reszta naszego sprzętu również nie powinna być słabsza. Mimo wszystko nie czujemy się oszukani przez firmę Sierra Entertainment.

Michał Kozieł: WiC na tle dzisiejszych produkcji wypada bardzo dobrze. Żywa grafika, wszechobecne wybuchy i towarzyszące im odgłosy tworzą prawdziwy klimat wojennej zawieruchy.

Zanim ruszysz do boju

Po zalogowaniu się i przejściu krótkiego szkolenia natrafiamy na coś w rodzaju chata bardzo przypominającego BattleNet. Możemy tu tworzyć klany, czy prowadzić dyskusje na założonych kanałach. Ponadto mamy wgląd w statystyki, gdzie możemy śledzić osiągnięcia nasze i pozostałych graczy. Wprowadzono również kilka elementów ułatwiających grę zespołową przez co komputer sam wskazuje nam mapy, na których gra nasz kolega/koleżanka. Jest to bardzo przydatny drobiazg usprawniający rozgrywkę.

Kolejnym etapem jest wybór mapy. W udostępnionej nam wersji otrzymaliśmy tylko dwie jednakże o diametralnie zróżnicowanej topografii, dzięki czemu możemy testować różne taktyki. Ostatnim elementem tuż przed rozpoczęciem gry jest wybór strony konfliktu, którą będziemy dowodzić a następnie jednostek, które dzielą się na cztery grupy. Przykładowo możemy wybrać piechotę, która świetnie spisuje się w miasteczkach lub oddziały składające się z różnych typów śmigłowców, dzięki którym możemy szybko przedostać się na tyły wroga.

MK: Dodatkowo każdy z graczy może zdobywać medale i odznaczenia, przez co profil zawodnika online przestaje być suchą listą statystyk, a staje się ciekawą wizytówką. Najlepsi mogą się pochwalić naprawdę bogatymi zbiorami. Medale zdobywa się poprzez osiąganie specjalnych celów, czy też czas spędzony w grze, lecz za niektóre trzeba najzwyczajniej w świecie zapłacić (min. medal za bycie pre-orderowcem WiC)

Dowiedz się więcej na temat: sceny

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje