W tym roku nie będzie Games Convention

Rzecz to niesłychana - największe europejskie targi związane z grami komputerowymi w tym roku się nie odbędą.

Zaplanowane na drugą połowę sierpnia Games Convention 2009 wypadło z kalendarza imprez. Co dostaniemy w zamian?

Trzymajcie się foteli - między 31 lipca a 2 sierpnia Lipsk zaprasza na Games Convention Online, międzynarodowe targi sieciowych gier na przeglądarki. Tak, moi drodzy, właśnie ta gałąź przemysłu gier wideo związana z casualowością, mobilnością i dostępnością dla każdego urosła w siłę na tyle, że zasłużyła sobie na własną imprezę. Na pierwszy rzut oka jednak rzecz wygląda gorzej, niż w istocie - duże targi związane z grami pecetowymi i konsolowymi się odbędą, ale w Kolonii, pod nazwą GamesCom (w dniach 19-23 sierpnia). Stowarzyszenie BIU (Bundesverband Interaktive Unterhaltungssoftware) skupiające niemieckich twórców gier po prostu zmieniło miejsce, w którym odbywać się ma duża impreza pod ich patronatem. Skoro Games Convention i Lipsk przestały być brane pod uwagę jako główna impreza, postanowiono "nieco" zmienić formę.

Reklama

Włodarze Targów Lipskich (Leipziger Messe) w oświadczeniu prasowym przytaczają mnóstwo statystyk i liczb, które w wyraźny sposób pokazują, że przeglądarkowe MMO jest jednym z najszybciej rosnących rynków gier w ogóle, a ilość graczy zaangażowanych w tego typu zabawę jest na tyle potężną liczbą, że trzeba się z nią liczyć. Przykłady? Bardzo proszę:

  1. Dwie największe (jak się domyślacie, niemieckie) firmy umożliwiające zabawę w przeglądarkowe gry MMO to: znana użytkownikom naszych MultiGIER Bigpoint (150 tysięcy nowych zarejestrowanych każdego dnia) oraz lider branży, firma Gameforge (65 milionów użytkowników tego serwisu ma do dyspozycji gry w 50 językach, w tym po polsku).
  2. Przewidywana kondycja rynku gier na lata 2008-2012 przedstawia się następująco: gry online i mobilne - wzrost o 20%; sprzedaż gier na PC - spadek o ok. 1,2%.
  3. Ilość domostw z szerokopasmowym dostępem do Internetu w Niemczech ma się powiększyć z 44,5% w 2007 do ponad 82% w roku 2012.
  4. W Niemczech co piąty użytkownik telefonu komórkowego gra na swoim telefonie - daje to ok. 11 milionów graczy w 2008 roku.
  5. Już 62% europejskich graczy dało się uwieść magii świata gier online (zarówno tych "poważnych" jak i "przeglądarkowych").
  6. Pod koniec 2008 roku ponad miliard ludzi miało dostęp do Internetu, a Europa znajduje się na drugim miejscu z 28% wszystkich internautów.

Do tego wszystkiego dochodzą inne optymistyczne przewidywania dotyczące wzrostu sprzedaży gier na komórki, zwiększającej się ilości zwykłych internautów sięgających po proste gry online i przykład Korei Południowej jako kraju, w którym sieciowe gry stały się narodowym sportem i czymś w stylu religii.

Niemcy pozostają największym graczem, jeśli chodzi o tego typu rozrywkę, nic zatem dziwnego, że postanowili zorganizować u siebie poświęcone temu targi. Impreza odbywać się będzie dwutorowo: dla biznesmenów i ludzi z branży oraz dla zwykłych graczy. I właśnie ta publiczna część ma być nową, świetną masową imprezą. Organizatorzy zamierzają połączyć wydarzenie "offilne" (czyli fizyczną obecność zwiedzających w halach) z "online" (co pozwoli milionom graczy z całego świata uczestniczyć w targach na żywo drogą internetową). Do tego oczywiście będzie mnóstwo konkursów, pokazów, nagród oraz plany zorganizowania dużej sesji RPG. Impreza Games Convention Online będzie dodatkowo organizowana w kooperacji z Koreą Południową.

Najważniejsze zostawiamy na koniec. Co z jedynym słusznym, "normalnym" Games Convention? W tym roku go na pewno nie będzie, ale "jeśli przemysł rozrywkowy będzie ponownie potrzebował imprezy związanej z grami na PC i konsole oraz sprzętem komputerowym - Games Convention z pewnością powróci," powiedział Wolfgang Marzin, szef Targów Lipskich.

Czyżby znowu siła ciężkości jeśli chodzi o masowe przedsięwzięcia dla graczy miała przenieść się za Ocean? W końcu E3 mają powrócić w dawnej formie, a nie wiadomo czy targi w Kolonii zdadzą egzamin przy pierwszym podejściu.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: impreza | targi
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy