Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent

Sam Fisher, pracownik agencji NSA Third Echelon, ponownie wkracza do akcji. Do tej pory amerykański agent szpiegował organizacje terrorystyczne z zewnątrz, krok po kroku zbierając informacje potrzebne do rozpracowania światowych siatek przestępczych.

W najnowszej misji jego rola uległa istotnemu przeobrażeniu, bowiem Sam musi tym razem przeniknąć do komórek organizacyjnych John Brown's Army - grupy, która chce zapewnić światu wolność niszcząc Stany Zjednoczone Ameryki Północnej. Zanim jednak Fisher wstąpi w szeregi JBA - musi spędzić kilka miesięcy w więzieniu starając się pozyskać zaufanie Jamie'go Washingtona (ważnej persony w JBA).

Akcja gry skupia się na wykonywaniu misji dla dwóch organizacji stojących po przeciwnych stronach barykady - NSA oraz JBA. Aby gracz był zorientowany w tym co robi, producenci zdecydowali się skorzystać z elementu zaufania, którym główny bohater gry jest obdarzony ze strony obu zleceniodawców. Szkopuł w tym, żeby misje wykonywać w taki sposób, aby zaufanie zarówno ze strony NSA jak i JBA co do naszej osoby nie spadło poniżej pewnego poziomu. W innym przypadku misja zakończy się niepowodzeniem. Przyznam szczerze, że fabuła "Double Agent' przypadła mi do gustu, ponieważ w takim układzie misje nabierają niespotykanego dotąd kolorytu.

Reklama

Zadania przyjdzie nam wykonywać w iście egzotycznych miejscach, że napomknę na ten przykład o Morzu Ochockim, Szanghaju czy Meksyku. Smaczku całej zabawie dodaje fakt, że wytyczne podawane nam w trakcie misji przez przełożonych zmieniają się co i rusz, toteż na brak roboty nie będziemy narzekać. Należy też zwrócić uwagę na to, iż bardzo często dochodzi do tego, że zlecane nam zadania przez NSA oraz JBA pozostają ze sobą w sprzeczności, co niejako stawia gracza przed moralnymi dylematami. Tym niemniej prawda jest taka, że istotne konsekwencje naszych czynów uwidaczniają się dopiero podczas zabawy na najwyższym stopniu trudności. Przy mniejszym skomplikowaniu rozgrywki nietrudno odbudować swoją wiarygodność w przypadku, gdy coś pójdzie niezgodnie z planem.

Sam Fisher w poprzednich częściach serii legitymował się niezwykłą zręcznością, zwinnością oraz bagażem bardzo ciekawych gadżetów. W przypadku "Double Agent" niewiele zmieniło się pod tym względem. Główny bohater gry świetnie radzi sobie w walce wręcz, równie dobrze posługuje się bronią, a ponadto nieobce są mu wspinaczki po linach, rurach czy ścianach. Podstawową bronią Fishera jest karabin SC-20K, pistolet 5-7-DCP z tłumikiem oraz nóż. Oprócz tego tajny agent dysponuje goglami termo-, nokto- i elektrowizyjnymi, kilkoma rodzajami granatów, urządzeniem hakującym systemy komputerowe, kamerą samoprzylepną, pochłaniaczem głosu, minami naściennymi i paroma innymi zabawkami.

Dowiedz się więcej na temat: NSA | zabawy

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama