THQ planuje kontynuację de Blob

Bardzo dobra sprzedaż de Blob - konwersji pecetowej, niezależnej produkcji nagrodzonej na Festiwalu Gier Niezależnych 2007 - niezwykle ucieszyła THQ, wydawcę dzieła studia Blue Tongue.

Okazuje się, że grudniowe wyniki w samych tylko Stanach Zjednoczonych były na tyle dobre, że firma poważnie rozważa możliwość wydania kontynuacji przygód kulki farby.

Z informacji dostarczonych przez grupę NPD wynika, że we wspomnianym grudniu, w samych tylko USA, de Blob znalazło aż 230 tysięcy nabywców (w sumie na całym świecie rozeszło się już około miliona egzemplarzy - według VGChartz.com). Nie był to co prawda rezultat na miarę największych bestsellerów (Gears of War 2 zakupiło dwa miliony osób), lecz też nikt nie oczekiwał, że produkcja odniesie takowy sukces. Jej produkcja nie pochłonęła także wielkiej sumy pieniędzy, z tego też powodu radość ze sprzedaży może być podwójna. Produkcje na podobnym poziomie, lecz z lepszą promocją - jak choćby recenzowane przez nas Wario Land: The Shaking Dimension wydane przez Nintendo - przegrały z de Blob, osiągając w grudniu sprzedaż na poziomie około 150 tysięcy egzemplarzy w USA.

Reklama

W niedalekiej przyszłości powinniśmy zapoznać się z dodatkowymi informacjami na temat przyszłości cyklu de Blob. Pewnym jest jednak, że temat będzie kontynuowany, co z pewnością ucieszy sporą liczbę posiadaczy konsoli Nintendo Wii. Przypominamy, że de Blob zostal wymyślony przez ośmiu studentów Utrecht School of the Arts. W 2007 roku produkt został doceniony przez jurorów dorocznego Festiwalu Gier Niezależnych, co zwróciło na niego uwagę koncernu THQ. W drugiej połowie 2008 roku produkcja została wydana na Wii, a już niedługo do sprzedaży trafi także edycja na przenośnego DS-a (producentem jest studio Helixe).

de Blob to nietypowe połączenie gry logicznej oraz trójwymiarowej platformówki. W grze przejmujemy kontrolę nad ogromną kulą farby, próbując doprowadzić do przemalowania znajdujących się w okolicy obiektów i unikając jednocześnie różnorakich zagrożeń.

Gry-Online
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy