Szef Cryteka o planach na przyszłość i konsolach

Cevat Yerli - dyrektor wykonawczy studia Crytek - udzielił niedawno interesującego wywiadu, który powinien przeczytać każdy fan gier od tego europejskiego developera.

Czy nowy projekt firmy będzie pokazany na E3?

Serwis Develop rozpoczął dziś publikację serii wywiadów, w których przepyta - jak zapowiada - najważniejszych niezależnych światowych developerów gier wideo. Na pierwszy ogień poszedł niemiecki Crytek, w osobie Cevata Yerli, CEO firmy.

Yerli wyjaśnił w nim kilka spraw, które nadal mogły męczyć co bardziej wrażliwych fanów dzieł studia - po pierwsze, Crytek nie odchodzi i nie zamierza odchodzić od tworzenia tytułów na PC. Multiplatformowość silnika CryEngine 3 i przejęcie studia Free Radical oznacza nie tyle przestawienie się na konsole, co rozszerzenie o nie pola zainteresowania firmy. Główna ekipa developera zawsze była najlepsza w tworzeniu na komputery osobiste i zamierza kontynuować ten trend, maszynkami Sony i Microsoftu zajmą się nowo nabyci Brytyjczycy.

Reklama

A skoro już o studiu Free Radical (przemianowanym na Crytek UK) mowa, to Yerli wypowiedział się o jego obecnym stanie i zajęciu w ten sposób: "Pracujemy z tymi ludźmi nad rzeczami, o których zawsze marzyli. Pokazujemy im przyszłość i dajemy szansę rozwoju, dlatego właśnie wybrali nas na partnerów". Jeśli wierzyć jego słowom, to wielu z tych, którzy odeszli z FR w czasie zeszłorocznych kłopotów chce teraz wrócić, nawet jeśli zdążyli się już związać z innym developerem.

Podkręcił też temperaturę wokół niezapowiedzianych projektów. Co prawda nie dał z siebie wyciągnąć niczego konkretnego na ich temat, ale bardzo możliwe, że czegoś więcej dowiemy się na targach E3. No i jest jeszcze to zdanie - "Chyba jasne, że nie wszystko, nad czym pracujemy musi być z pierwszej osoby"... ;)

Poza tym, szef Cryteka wierzy, że CryEngine 3 - choć nie będzie rewolucją na miarę poprzednika - pokaże, że jakość grafiki z wersji numer dwa można osiągnąć na obecnej generacji konsol, dodając przy okazji kilka mniej lub bardziej widocznych usprawnień ("Nie chcemy napisać kopii silnika CE2, chcemy go rozwinąć").

(gram.pl)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firmy | studia | przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy