StarCraft II da zarobić graczom!

Wrażenia związane z BlizzConem 2009 już za nami. Niestety do końca tego roku nie uświadczymy żadnej gry ze stajni Blizzarda, za to pojawiło się sporo nowych informacji o StarCrafcie II i nowym Battle.necie!

Konferencja Blizzarda BlizzCon 2009 dobiegła końca. Największe emocje wywołał dodatek Do World of Warcrarft - Cataclysm i ujawnienie nowej klasy postaci w Diablo III - Monka. Ale jest przecież jeszcze jedna bardzo ważna produkcja - StarCraft II! O kilku nowych elementach w grze sieciowej możecie przeczytać poniżej.

Po raz pierwszy gracze ujrzeli Battle.net dwanaście lat temu, w dniu premiery Diablo. Do tej pory liczba aktywnych graczy liczy 12 milionów, co znaczy, że przewyższyła World of Warcraft. BN jest aktualnie najpotężniejszą platformą do grania online. Krok Blizzarda w kierunku jego odświeżenia jest zatem bardzo trafiony.

Reklama

Poniżej znajdziecie listę nowości w Battle.net:

Stałe połączenie

* Gry Blizzarda będą zawsze podłączone do usługi jeszcze przed uruchomieniem gry. Użytkownicy stworzą najpierw swój profil i dopiero za jego pomocą podłączą się do wybranej gry. Dostępne będą informacje, ogłoszenia, kampania single player i multiplayer: pojedynki oraz achievementy. Dzięki tym ostatnim odblokujemy avatary i zdobienia dla naszych jednostek w grze. Osoby bez netu będą mogły zalogować się w grze jedynie jako Gość.

* Stałe połączenie zagwarantuje automatyczne aktualizacje i możliwość zapisywania save'ów, dzięki czemu będzie można kontynuować swobodnie grę np. z miejsca pracy.

* Gracze będą stale podłączeni do listy przyjaciół i będą mieli dostęp do informacji o achievementach, statystykach i historii pojedynków. Nasze postępy w grach mają być widoczne dla innych. Tutaj pojawia się ciekawa usługa - możliwość przewijania rozgrywki. Użytkownicy mogą oglądać i przewijać nagrane przez innych fragmenty gry, dzięki czemu dowiedzą się np. jak ich przyjaciel/przyjaciółka pokonała daną część misji.

Matchmaking

* System automatycznego dobierania przeciwników zostanie usprawniony. Co więcej, pojawi się opcja oglądania pojedynków i ułatwione zostanie szukanie przyjaciół do gry. Największa zmiana jednak wiąże się z "systemem drabinkowym". Po ukończeniu około 10 gier, gracz zostanie przydzielony (w zależności od umiejętności) do mini-ligi z 99 innymi graczami. W czasie trwania sezonu będą się odbywać pojedynki pomiędzy członkami danej grupy, na podstawie czego ustalana będzie ich pozycja w rankingu. Sezon będzie kończył się turniejem między najlepszymi w każdej dywizji.

Społeczność Blizzard i Marketplace

* Nowy Battle.net umożliwi odnajdywanie się i łączenie ludzi niezależnie od tytułu, w który grają - StarCraft, WoW czy Diablo. Będzie można sprawdzić w co teraz dana osoba gra oraz stworzyć drużynę poza grą, by rozpocząć zabawę już w teamie. Ponadto otrzymamy opcję Real ID, co pozwoli na swobodne przesyłanie wiadomości niezależnie od tego, w którym wirtualnym świecie akurat się znajdujemy. Oczywiście opcje dotyczące prywatności i kontroli rodzicielskiej zostaną w Real ID zaimplementowane.

* Marketplace z kolei (usługa zostanie dodana w późniejszym terminie) da graczom możliwość dzielenie się z innymi stworzonymi przez siebie mapami - za darmo lub za niewielką opłatą. Mapy mogą być publikowane na serwerze, gdzie wszyscy będą mogli je obejrzeć, ocenić lub po prostu ściągnąć.

To jednak nie wszystko. StarCraft II będzie wyposażony w potężny edytor, pozwalający tworzyć nowe mapy. Jak poinformował Blizzard, wszyscy gracze tworzący nowe lokacje będą mogli zażądać pieniędzy za swoje dzieła. W trakcie tegorocznego BlizzConu, oświadczono bowiem, że modderzy będą mogli wycenić swoje mapy. Oczywiście ich twórcy dostaną pewien procent ze sprzedaży, ale nie sprecyzowano dokładnie, jaki.

Blizzard ma nadzieję, że dzięki temu gracze będą formowali się w małe grupki deweloperskie i kreowali nie tylko lokacje, ale i całkiem nowe, kompleksowe produkcje. Jako przykład zaprezentowano trzy mapy, stworzone przez pracowników Blizza w wolnym czasie - każda prezentowała inny typ rozgrywki. Pierwsza była trzecioosobowym RPG akcji (!), druga oldschoolową strzelanką w rodzaju Galagi. Ostatnia przedstawiała mega Zerga. Wszystko to zostało zaprojektowane za pomocą edytora dołączonego do StarCraft II. Jak widać, jest on niezwykle potężny i w łatwy sposób pozwala na zmianę rodzaju rozgrywki..

Blizzard chce, by tak stworzone przez fanów gry były sprzedawane w sklepie wzorowanym na AppStore. Znajdą się tam więc produkcje kosztujące 4-5 dolarów. Nie znaczy to jednak, że nie znajdziemy tam pozycji darmowych.

Na koniec bomba dla fanów serialu "Battlestar Galactica". Okazuje się, że w StarCrafcie II głosu Sarze Kerrigan użyczy sama Tricia Helfer!

CDA
Dowiedz się więcej na temat: rozgrywki | mapy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy