Rynek gier PC wart 11 mld USD

Pecet to największa platforma growa - wynika z najnowszego raportu organizacji PC Gaming Alliance. W 2008 roku wygenerował 11 miliardów dolarów.

11 miliardów dolarów - taką wartość osiągnął w zeszłym roku rynek gier komputerowych. Organizacja PC Gaming Alliance, będąca autorem tego wyliczenia, twierdzi, że produkcje na żadną inną platformę nie wygenerowały w 2008 roku tak dużej sumy. Siłą rzeczy stawia to pecety na pierwszym miejscu spośród wszystkich platform służących do grania.

Szczególny wkład w to osiągnięcie mają gry MMO. Na ich czele stoi oczywiście World of Warcraft, który sam zapewnił przychody przekraczające miliard dolarów. Kolejne 100 milionów dolarów należy przypisać azjatyckim masówkom. Przemysł pecetowy przyczynił się do rozwoju systemów sieciowej dystrybucji (ze Steamem na czele), sektora darmowych tytułów i mikrotransakcji.

Reklama

Wiele ciepłych słów na temat przemysłu pecetowego wypowiedział przy tej okazji prezes PC Gaming Alliance, Randy Stude. "Gry komputerowe stały się odnoszącym sukcesy pionierem w zakresie sieciowych subskrypcji i modeli dystrybucji, które zaoowocowały światowym boomem. Boom ten nie daje oznak spowolnienia. Pomimo rozwoju takich usług jak Xbox Live czy PlayStation Network, najbardziej rozpowszechnioną sieciową platformą pozostaje PC" - stwierdził.

Poczytaj więcej o grach wideo

Pograj w ponad 2 tysięce prostych gierek

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Platforma Obywatelska | dolar
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy