NVIDIA prezentuje nową platformę do tworzenia gier

Przemysł gier komputerowych jest obecnie w okresie przejściowym, jednym z największych w jego historii, związanym z wprowadzeniem Microsoft DirectX 10. Aby ułatwić społeczności twórców gier proces płynnego przejścia na DirectX 10, NVIDIA przedstawiła dzisiaj nową platformę do tworzenia gier.

Atutem tej platformy jest przede wszystkim nowy zestaw narzędzi programistycznych, ułatwiający deweloperom tworzenie i optymalizację gier komputerowych dla bibliotek DirectX 10. Nowy pakiet NVIDIA Developer Toolkit oszczędzi czas i pieniądze twórców podczas tworzenia gier z niemal fotorealistyczną grafiką i efektami. Platforma składa się z: kart graficznych z serii NVIDIA GeForce 8, płyt głównych NVIDIA nForce 680 oraz DirectX 10. Jest to najbardziej zaawansowana na świecie platforma umożliwiająca tworzenie gier następnej generacji, które zupełnie zmienią oczekiwania odbiorców dotyczące poziomu realizmu w grach na PC.

Pakiet NVIDIA Developer Toolkit ułatwia tworzenie gier kompatybilnych z Microsoft DirectX 10 oferując próbki kodu, zaawansowane programy shaderowe, optymalizację wydajności i wiele innych funkcji. Pakiet pozwala na osiągnięcie znaczącego wzrostu wydajności i skraca czas potrzebny na tworzenie i optymalizację gier.

Pakiet NVIDIA Developer Toolkit zawiera:

  • SDK 10: próbki kodu DirectX 10, OpenGL oraz CUDA dla najnowszych procesorów graficznych Narzędzia teksturujące: zaawansowane biblioteki i plug-iny do pracy z teksturami - z obsługą DirectX 10 i około 10 razy szybsze dzięki wykorzystaniu akceleracji sprzętowej za pośrednictwem CUDA
  • PerfKit 5: zaawansowane narzędzia do debugowania i profilowania aplikacji wykorzystujących procesory graficzne dla systemu Windows Vista oraz DirectX10 - zawierające m.in. funkcje edycji shaderów i dalszego wykonywania, modyfikacji stanów renderingu, łatwymi do przystosowania licznikami i wykresami
  • ShaderPerf 2: szczegółowe informacje na temat wydajności shaderów związane z wsparciem przez nowe sterowniki
  • FX Composer 2: wysokiej klasy środowisko do wieloplatformowego tworzenia shaderów, z obsługą DirectX i OpenGL z HLSL, Cg oraz COLLADA FX
  • Biblioteka shaderów: największa na świecie kolekcja shaderów zawierających ponad 100 efektów shaderowych

  • Cevat Yerli, prezes firmy Crytek, powiedział: "Często wykorzystujemy narzędzia firmy NVIDIA do analizy wydajności, optymalizacji, tworzenia shaderów i testowania. Narzędzia deweloperskie firmy NVIDIA oszczędziły nam wiele czasu w trakcie naszych prac nad grą Crysis. Wyjątkowe możliwości debugowania, profilowania i wizualizacji zawarte w tych narzędziach sprawiają, że są one niezbędne w każdym zespole opracowującym gry komputerowe. Właściwie to aż dziwne, że NVIDIA oferuje je za darmo".

    "Narzędzia deweloperskie firmy NVIDIA należą do najlepszych w branży" - powiedział Mark Robinson, dyrektor techniczny w firmie Rockstar, San Diego. "Często korzystam z programu FX Composer przy tworzeniu prototypów shaderów, w zestawie SDK szukam nowych technik, zaś PerfKit służy mi do szczegółowej analizy wydajności i debugowania".

    Niektóre z nowych narzędzi dostępne są na stronie developer.nvidia.com. NVIDIA oferować będzie wybrane narzędzia, m.in. SDK 10, narzędzia teksturujące, bibliotekę shaderów oraz ShaderPerf, podczas konferencji Game Developers Conference (stoisko #5134, North Hall) w San Francisco. Pozostałe narzędzia opublikowane zostaną po konferencji GDC. Twórcy oprogramowania mogą wziąć udział w obszernych prezentacjach technologii tworzenia gier firmy NVIDIA w czwartek 8 marca 2007 od godziny 9.00 w pokoju 3018 (West Hall).

    Reklama
    nVidia - inf. prasowa
    Dowiedz się więcej na temat: Microsoft | pakiet | deweloper | firmy | Platforma Obywatelska | narzędzia
    Reklama
    Reklama
    Reklama
    Reklama