Monitory Lenovo Thinkvision wyróżnione

Firma Lenovo poinformowała, że już dziewięć monitorów z serii ThinkVision spełnia kryteria normy EPEAT Gold. Lenovo jest jedynym producentem komputerów, który może się pochwalić takim wynikiem.

EPEAT (Electronic Product Environmental Assessment Tool) to jedno z najbardziej prestiżowych wyróżnień w branży technologicznej. "Złoty" certyfikat EPEAT wskazuje, że producent spełnia najbardziej surowe kryteria dbałości o środowisko.

"Wprowadzając pełną gamę monitorów EPEAT Gold, a także bardziej energooszczędnych monitorów 17- i 19-calowych przeznaczonych na rynek masowy, Lenovo prowadzi w zakresie ekologicznych innowacji stosowanych w technologii wyświetlania obrazu" - powiedział Tom Shell, wiceprezes działu globalnych produktów wizualnych Lenovo.

Reklama

Nowe monitory Lenovo zgodne z kryteriami EPEAT Gold to: ThinkVision L151, L171, L171P, L194 Wide, L190X, L220X Wide, L174 oraz L197 Wide. Dołączają one

do monitora ThinkVision L193P, który uzyskał certyfikat EPEAT Gold w październiku 2007 roku.

Aby uzyskać to wyróżnienie, firma Lenovo musiała spełnić 23 obowiązkowe kryteria, takie jak m.in.: eliminacja materiałów szkodliwych dla środowiska, długa żywotność produktu, energooszczędność i wydajność, a także 75 procent kryteriów opcjonalnych, takich jak: wykorzystanie akumulatorów bezołowiowych czy niski poziom rtęci w źródłach światłach.

Ponadto w monitorach ThinkVision L174 i L197 Wide wprowadzono nową technologię, która ogranicza zużycie energii. Inżynierowie Lenovo osiągnęli ten efekt poprzez zmniejszenie liczby lamp z czterech do dwóch oraz dodanie nowych powłok zwiększających jasność, które zapewniają wydajniejsze działanie. TUV Rheinland

z Niemiec, jedna z największych światowych firm zajmujących się testowaniem

i certyfikowaniem produktów, potwierdziła, iż monitory ThinkVision L174 i L197 zużywają od 25 do 35 procent mniej elektryczności niż jakikolwiek monitor ThinkVision poprzedniej generacji.

Ceny i dostępność

Nowe monitory Lenovo ThinkVision będą stopniowo wprowadzane do sprzedaży od drugiej połowy kwietnia 2008 r. poprzez sieć Partnerów Biznesowych Lenovo.

(Lenovo - inf. prasowa)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: firma | Lenovo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy