Milion Chińczyków zarabia na grach

Od momentu gdy powstały gry MMO pojawiło się tzw. zjawisko farmienia, czyli zdobywania złota i wartościowych przedmiotów po to, by sprzedać je w realnym świecie za realną kasę.

Wspomniane zjawisko jest negatywnym aspektem MMO i przez wielu grających piętnowane. Nie przeszkadza to jednak innym fanom na korzystanie z internetowych portali zajmujących się pośrednictwem w sprzedaży wirtualnych dóbr.

W handlu przedmiotami i walutą z gier online przodują Chińczycy. Liczbę zarabiających w ten sposób w tym kraju szacuje się na około milion. Bardzo często są to zespoły pracujące wspólnie nad wypracowaniem zysku z wirtualnej zabawy.

Jednym z największych serwisów pośredniczących w sprzedaży wirtualnego złota jest SwagVault, którego przedstawiciel ujawnił, że na tego typu portalach jest zarejestrowanych nawet tysiąc "farmerów". Roczny obrót nierzeczywistymi towarami i walutami szacowany jest na ponad 10 miliardów dolarów. Standardowy przelicznik stosowany w transakcjach to 30 centów za sztukę wirtualnego złota. Jest on jednak zależny od świata, z którego pochodzi. Inaczej kosztuje waluta z World of Warcraft, a inaczej z np. Star Wars Galaxies.

Reklama

Poczytaj więcej o grach wideo

Pograj w ponad 2 tysięce prostych gierek

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: zarabianie | zjawisko | złota
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy