MechScape - innowacyjne MMO

Studio Jagex ujawniło pierwsze informacje na temat ambitnego projektu MMO zatytułowanego MechScape.

Wedle słów twórców gra będzie skierowana do starszych graczy.

Studio Jagex jest znane wśród miłośników MMO, jako twórca RuneScape. Obecnie twórcy pracują nad ambitniejszym projektem, skierowanym do starszych graczy. Poza poważną tematyką gra ma przewracać standardy gier MMO do góry nogami. Ten innowacyjny tytuł nosi nazwę MechSpace.

Henrique Olifiers, główny projektant gry, powiedział w wywiadzie dla serwisu Eurogamer: Prace nad projektem rozpoczęliśmy już w styczniu 2006 roku, kiedy poczuliśmy się pewniej na rynku MMO po sukcesie RuneScape. Stwierdziliśmy wtedy, że już czas stworzyć od zera coś nowego w sposób o jakim zawsze marzyliśmy, wykorzystując wszystkie doświadczenia wyniesione z prac nad RuneScape.

Reklama

Od początku nie chcieliśmy robić nowego RuneScape. To nie mogła być gra fantasy, czyli koniec elfami, orkami i smokami. Zrobiliśmy badania i okazało się, że istniej luka w gatunku gier science-fiction. Rezultatem jest MechScape, które jest grą science-fiction z mechaniką diametralnie różniącą się od obecnie istniejących gier MMO. Na przykład zrezygnowaliśmy z punktów doświadczenia i nie wprowadziliśmy drzewka umiejętności. Chcieliśmy gry o podboju i eksploracji i tym właśnie będzie MechScape.

Twórcy zapowiadają nie tylko zwiedzanie i walki na powierzchniach planet, ale też kosmiczne bitwy. Twórcy odkryli też, że nie wszyscy grający w gry MMO chcą bawić się z innymi ludźmi. Czemu tak się dzieje? Co napędza ten trend? Jak możemy to wykorzystać? Odpowiedzi na te pytania dały nam obraz tego co chcemy wprowadzić w MechScape.

Wracając do mechaniki Olifiers powiedział: Jedną z rzeczy, które okazały się sukcesem w RuneScape była możliwość posiadania i modyfikowania przez graczy własnych domów. Dlatego w MechScape każdy rozpoczyna z własną bazą.

Tytuł ma wyróżniać dużo bardziej dorosła i zaawansowana fabuła, która jednocześnie ma być wciągająca. Takie podejście wydaje się dość ryzykowne, zwłaszcza w kontekście przystępności RuneScape. Jednak i na to twórcy mają odpowiedź. Dyrektor firmy Mark Gerhard powiedział: Wierzymy, że gra okaże się sukcesem, bo sami jesteśmy graczami i to jest ten typ tytułu, w jaki chcielibyśmy zagrać. Jednak nawet jeśli gra nie okaże się sukcesem, to nie powstrzyma nas przed kolejnymi projektami, bo to jest coś co robimy - to powód, dla którego wstajemy co rano z łóżek.

Henrique Olifiers dodaje jeszcze: Mamy luksus pracy bez wyznaczonego limitu czasu. Jeśli gra nie będzie gotowa to będziemy nad nią pracować dalej do chwili, gdy będziemy czuli, że jest dobra i możemy ją wypuścić. Zamiast gonić za terminem mamy luksus dopracowania tytułu w czasie, w jakim chcemy.

Zgodnie z duchem powyższej wypowiedzi nie znamy jeszcze nawet przypuszczalnej daty wprowadzenia MechScape na rynek. Gra pojawi się, gdy twórcy uznają, że nie są już potrzebne dalsze testy. Poproszony o ujawnienie, jakichś dalszych informacji o grze Olifiers powiedział: Na razie mogę tylko powiedzieć, że szlifujemy grę. Przez nieujawnianie zbyt wielu informacji twórcy chcą uniknąć sytuacji, w których o grze wiadomo już wszystko w chwili premiery, a sama rozgrywka staje się nudna przed końcem roku od wypuszczenia tytułu.

Tytuł nie doczekał się jeszcze oficjalnej strony, choć już działa silna społeczność fanów wydobywająca z twórców każdy skrawek informacji. Tak czy inaczej MechScape zapowiada się na naprawdę ciekawy tytuł.

(gram.pl)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: studio | runescape
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy