Eidos niezadowolony ze sprzedaży Underworlda

Tomb Raider: Underworld sprzedał się w liczbie 1,5 miliona egzemplarzy na całym świecie.

Wydawca gry, firma Eidos, nie kryje rozczarowania, a winą za kiepski wynik obarcza warunki ekonomiczne.

Nowa gra z Larą Croft w roli głównej była jednym z tegorocznych hitów okresu przedświątecznego. Tuż po Nowym Roku Eidos wydał oświadczenie w sprawie sprzedaży Underworlda na całym świecie. "Szacujemy, że w skali światowej gra sprzedała się w liczbie 1,5 miliona egzemplarzy do 31 grudnia. Wynik ten jest niższy od naszych wewnętrznych przewidywań, głównie ze względu na słabszy start w Ameryce Północnej" - przekazał Eidos.

Reklama

Wydawca jest przekonany, że nie bez znaczenia był w tym przypadku stan rynku w Stanach Zjednoczonych. "W obliczu trudnej sytuacji ekonomicznej w Ameryce Północnej właściciele sklepów ograniczali poziom zaopatrzenia, a produkty najwyższej jakości doczekały się większej obniżki cen, niż się spodziewaliśmy" - można przeczytać w oświadczeniu.

Eidos ma prawo czuć się rozczarowany zwłaszcza z uwagi na szeroko zakrojoną kampanię reklamową Underworlda. Wzięła w niej udział body-dublerka Lary Croft, Allison Carroll. Tuż przed premierą nowego Tomb Raidera odwiedziła ona wiele krajów na całym świecie (w tym także i Polskę) w celu jak najlepszego rozreklamowania gry. Czyżby nowa Lara nie przypadła fanom do gustu? A może rzeczywiście kluczową rolę odegrały tutaj warunki ekonomiczne?

gram.pl
Dowiedz się więcej na temat: wydawca
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy