Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Cosplay dla graczy

Trwa epicka bitwa o krainę Brakion: rebelianci walczą z wojskami imperium zła.

23-letnia Zhao Jing, odziana w purpurową skórę i dzierżąca rewolwer sześciostrzałowy, w tym fantastycznym świecie czuje się jak w domu.

Reklama

Ten typ rozrywki to costume role playing, w skrócie Cosplay. Uczestnicy tej zabawy odgrywają sceny ze swoich ulubionych gier wideo.

Zhao Jing, fanka Cosplay, grająca Valkyrie, postać z gry "Soul of the Ultimate Nation" :

"Wcielam się w postać, którą lubię najbardziej. Będąc na scenie i wkładając w to całe moje serce, mogę dotrzeć też do serc innych ludzi. Mam poczucie, że dokonuję czegoś ważnego."

Na ChinaJoy, największych chińskich targach gier wideo, rzeczywistość i fantazja przenikają się wzajemnie.

Cosplay narodziło się w Japonii, ale i w Chinach staje się coraz większym fenomenem.

Organizatorzy ChinaJoy twierdzą, że tym roku o zakwalifikowanie się do finałów mistrzostw w przebieranych walkach ubiegało się ponad 20 tysięcy osób z całego kraju.

Zhou Yun, MD Video Game Company:

"Dla dzieci jest to najlepszy sposób rozwijania wyobraźni i kreatywności, a także sposób wyrażania siebie. Żadna inna forma autoekspresji i wyrażania uczuć nie może równać się atrakcyjnością z Cosplay - dlatego jest ono tak popularne."

Zhang Li startuje w mistrzostwach Cosplay od pięciu lat.

Dziewczyna, na co dzień pracująca jako bibliotekarka, twierdzi, że wcielanie się w role fantastycznych bohaterów daje jej poczucie wolności, jakiego na co dzień nie doświadcza.

Zhang Li, fanka Cosplay:

"Na co dzień jestem zupełnie inna. Nie potrafię tak łatwo wyrażać swoich emocji, ale na scenie staję się bardziej otwarta."

Tutaj rzeczywiście emocji nie brakuje.

Triumfator mistrzostw Chin będzie mógł spróbować swoich sił w Japonii, podczas mistrzostw świata w Cosplay, które odbędą się w sierpniu.

Tłum. Katarzyna Kasińska na podst. AFP

Zobacz materiał filmowy w Interia.tv:

Dowiedz się więcej na temat: rebelianci

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje