Reklama

Quizeirro Sprawdź swoją wiedzę i zmierz się z innymi. Google Play

Brytyjczycy wolą gry od filmów?

Uwaga - jesteśmy świadkami zmiany prawdziwej zmiany. Jak donosi jeden z angielskich dzienników, Brytyjczycy przeznaczyli w tym roku więcej pieniędzy na gry, niż na filmy?

Redaktorzy elektronicznego wydania dziennika The Daily Telegraph twierdzą, powołując się na dane organizacji Chart Track, że mieszkańcy Wysp pomiędzy październikiem 2008 roku a wrześniem 2009 wydali na gry więcej pieniędzy, niż na filmy (włączając to zarówno bilety do kina, jak i płyty DVD i Blu-Ray).

Reklama

We wspomnianym okresie Brytyjczycy wydali miliard funtów na wypady do kina oraz 198 milionów funtów na filmy na DVD i Blu-Ray. W tym samym czasie wydano 1,73 miliarda funtów na gry, a więc różnica wynosi ok. 500 milionów funtów!

Całą sprawę skomentował Tom Watson, były minister w gabinecie premiera Wielkiej Brytanii, polityk, którego mieliśmy okazję poznać przy okazji afery związanej z Modern Warfare 2. Stwierdził on, że powyższe dane jasno udowadniają, iż branża gier powinna być traktowana dużo poważniej, niż ma to miejsce teraz.

"Tak, jak i w temacie innych cyfrowych mediów, parlament ma bardzo nikłe pojęcie o grach. Zbyt wielu polityków uważa, że w gry wideo grają nastoletni chłopcy, całe noce spędzający na strzelaniu [do wrogów] we własnej sypialni" - wyjaśnia Watson. "Oczywiście, jest wiele takich osób, ale jest również bardzo dużo ludzi w różnym wieku, którzy po prostu uwielbiają grać. W ciągu ostatniej dekady branża gier dojrzała, wraz ze swoimi graczami" - dodaje.

Oczywiście należy uwzględnić różnice w cenach - średnia cena biletu do kina w Wielkiej Brytanii wynosi ok. 6-7 funtów, film na DVD/Blu-Ray to wydatek w najgorszym wypadku 20 funtów (a średnio raczej ok. 10 funtów), tymczasem gry na Wyspach kupuje się za około 40 funtów. Nie zmienia to jednak faktu, że powyższe liczby robią spore wrażenie. Rządzimy, panowie, rządzimy!

Dowiedz się więcej na temat: DVD | blu-ray | filmy | Brytyjczycy

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje