Amerykańscy gracze w sieci

Firma NPD Group, grupa zajmująca się badaniem amerykańskiego rynku gier, opublikowała swój najświeższy raport. Dowiodła w nim, że 62% graczy zamieszkujących Stany Zjednoczone systematycznie gra przez sieć.

W raporcie Online Gaming 2007: The Virtual Landscape starano się również zebrać informacje na temat tego, ile czasu amerykańscy gracze spędzają grając przez sieć. Uzyskano ponadto istotne dane demograficzne oraz fakty związane z tym, które z platform są eksploatowane najczęściej pod kątem trybu rozgrywki sieciowej. Poniżej prezentujemy najważniejsze wyniki badań NPD Group. Raport powstał w oparciu o ankietę internetową wypełnioną przez blisko 11.600 graczy w wieku od 6 do 44 lat.

Okazuje się, że wśród osób systematycznie grających przez sieć jest wiele kobiet. Stanowią one 42% ogółu wszystkich graczy tego typu. Największa liczba reprezentantów pochodzi z grupy w przedziale wiekowym od 25 do 44 lat - są to osoby mogące sobie pozwolić na kupno konsoli, grające zazwyczaj w tzw. casual games. Większość z nich dysponuje średnimi budżetami (pomiędzy 35 tys. a 75 tys. dolarów rocznie).

Reklama

Jeśli chodzi o platformy pozwalające na rozgrywkę przez sieć, to zwycięzcą okazuje się Xbox 360. Za nim uplasował najnowszy systemy firmy Sony - PlayStation 3. W obu przypadkach przez sieć gra 7 na 10 posiadaczy tych konsol. Statystyczny posiadacz 360-tki przebywa online dłużej - 7.1 godziny na tydzień. W przypadku PS3 parametr ten uzyskał wartość 6.1 godziny. Dopiero na trzecim miejscu uplasowały się komputery (PC/Mac) - gracze korzystający właśnie z nich spędzają grając w gry sieciowe 5.8 godziny na tydzień. Mimo to największą grupę graczy sieciowych (pod względem ilościowym) stanowią właśnie posiadacze pecetów. Firma NPD określiła ich mianem "zapalonych graczy pecetowych".

Najpopularniejszym gatunkiem gier sieciowych okazały się wszelkiej maści pozycje logiczne i arcade, które wskazało aż 44% ankietowanych. Tytuły familijne zajęły drugie miejsce - wybrało je 25% badanych. Kolejne pozycje przypadły: MMO (19%) oraz grom związanym z hazardem (17%).

Raport pokazał również, że ogólnie wśród graczy preferujących rozgrywkę przez sieć wcale nie zauważa się wzmożonej aktywności w dziedzinie e-dystrybucji.

Okazuje się, że zdecydowana większość posiadanych przez nich gier jest zapisana na fizycznych nośnikach. Jedynie kilka procent stanowią pozycje nabyte drogą mikro-transakcji. W raporcie czytamy również, że rozwoju e-dystrybucji doszukać się łatwiej w przypadku konsol nowej generacji niż pecetów.

A w co przez sieć grają polscy gracze? Między innymi w darmowego Traviana - zapraszamy na http://travian.interia.pl.

Gry-Online
Dowiedz się więcej na temat: USA | firma | NPD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy