3 nowe gry Willa Wrighta

Prawie codziennie ktoś ogłasza swój nowy projekt, czy zakłada nowe studio. W ostatnim czasie powstała jedna firma, a dwie inne ujawniły co nieco (świadomie lub nie) o swoich kolejnych grach.

Zacznijmy od Willa Wrighta. W kwietniu opuścił on szeregi Electronic Arts, zakładając nową firmę - z jakże miło brzmiącą nazwą Stupid Fan Club. Studio miało zająć się tworzeniem nowych marek, które mogłyby zostać wykorzystane w różnych branżach rozrywki - grach, filmach, telewizji, czy internecie.

Od tamtej pory nastąpiła cisza i nie wiedzieliśmy, czym dokładnie zajmuje się "ojciec" Simsów. Legendarny twórca przerwał milczenie i w jednym z wywiadów oznajmił, że jego ekipa pracuje obecnie aż nad trzema projektami. Niewykluczone jednak, że wkrótce dojdą jeszcze dwa. Co więcej, pierwsze dzieło Stupid Fan Club może pojawić się w ciągu od sześciu miesięcy do roku. Oczywiście nie znaczy to, że będzie ono miało coś wspólnego z grami - w końcu ekipa Wrighta specjalizuje się też w? zabawkach.

Reklama

Studio Bungie specjalizuje się głównie w swej sztandarowej serii Halo. Nic więc dziwnego, że trzech byłych pracowników firmy zdecydowało się odetchnąć od "dużych" produkcji i postanowiło założyć Moonshot Games. Ekipa powstała z inicjatywy Michela Bastiena, głównego producenta Halo 2 i 3, Damiana Islę, który zajmował się w tych grach sztuczną inteligencją, oraz Roba Stokesa, projektanta misji w całym cyklu Halo. Studio umiejscowione w Seattle i Bostonie zajmie się "wysokiej jakości produkcjami dystrybuowanymi elektronicznie" (zapewne poprzez serwisy Xbox Live oraz PlayStation Network).

A na koniec mamy dla was nowy projekt założonego w 2006 roku przez Curta Schillinga (jednego ze znanych graczy w baseball) 38 Studios. Jak wynika z ofert pracy zamieszczonych na stronach firmy, pracuje ona prawdopodobnie nad RPG szykowanym z myślą o PlayStation 3. Ekipa poszukuje bowiem starszego programisty PS3, który ma na koncie jakąś produkcję z najwyższej półki (tzw. AAA), która pojawiła się właśnie na tej konsoli. Istnieje także wakat na głównego reżysera artystycznego, którego zadaniem będzie praca nad "RPG przeznaczonym na PlayStation 3". Jest jeszcze trzecie wolne miejsce - projektanta narracji, który powinien mieć w swoim portfolio minimum jedną wysokobudżetową grę stworzoną z myślą o pecetach lub innych konsolach, a także dysponować doświadczeniem w projektowaniu produkcji RPG.

CDA
Dowiedz się więcej na temat: Entourage | studio | willa
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama