Nintendo zwiększy znaczenie Mii

Shigeru Miyamoto, jeden z czołowych projektantów Nintendo, zapewnił że japoński gigant pracuje nad zwiększeniem roli kreowanych przez użytkowników konsoli stacjonarnej Wii postaci Mii. Karykaturalne osobliwości mają mieć szczególne miejsce w usługach sieciowych firmy.

"Tym czym jesteśmy zainteresowani nie jest aż tak bardzo dotychczasowy sposób korzystania z sieci. Nie chodzi tu o zwykłe tworzenie gry, która będzie działać w sieci" - powiedział Miyamoto w wywiadzie udzielonym dla amerykańskiego magazynu GamePro.

Myśl tą deweloper kontynuuje w rozmowie, która przeprowadził z tygodnikiem Newsweek. Zapytany co sądzi o usłudze PlayStation Home, którą otrzymają posiadacze PlayStation 3 odparł: "Nie byłbym zaskoczony gdybyśmy w przyszłości również zrobi coś podobnego, ale bardziej rozbudowanego".

Reklama

"W kwestii podjęcia Mii i rozprzestrzeniania ich, będzie to wirtualne doświadczenie w stylu Sim" - powiedział tajemniczo. "To także coś co wielu ludzi już robiło i czym okazywało zainteresowanie. My również mamy w swoich zespołach wiele ludzi zainteresowanych takim projektem."

Poza tym Miyamoto zasugerował możliwość pojawienia się systemu "osiągnięć" (wykonywania zadań określonych przez twórców gier w celu uzyskania bonusów) w interfejsie Wii. Rozwiązanie zaproponowane przez Nintendo ma "naprawdę sprawić, że gry dla hardcore'owych graczy będą bardziej zabawne i interesujące".

Rysunkowe postacie zwane Mii, kreowane przez użytkowników Wii, według ustalonych przez nich kryteriów mogą występować w niektórych grach. W chwili obecnej opcje te wykorzystują tylko produkcje Nintendo. Fani od premiery konsoli w sieci publikują zdjęcia ludzików Mii zbliżonych wyglądem do nich samych, do bohaterów popularnych programów telewizyjnych i znanych autorytetów.

Shigeru Miyamoto podczas Game Developers Conference 2007 zapowiedział, iż Nintendo w najbliższej przyszłości uruchomi odrębny kanał w ramach usług sieciowych Wii, który będzie poświęcony postaciom Mii. Nieznane są jednak jeszcze opcje jakie opcja ta będzie posiadać.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy