Sony pod ostrzałem! Film "Until Dawn" pominął autorów kultowej gry

Until Dawn (film)
Until Dawn (film)materiały prasowe

Zaginieni w... napisach końcowych

Spędzili lata wypalając sobie mózgi, aby stworzyć coś niesamowitego. Świat zasługuje na to, by poznać ich nazwiska... a zamiast tego... żadnego uznania. Żadnego podziękowania. Żadnego uhonorowania.
Kim MacAskill, była narrative director w Sony Interactive Entertainment i Playstation
Gdy książka zostaje zaadaptowana na film, wydawca nie ukrywa nazwiska autora. Gdy telewizyjna seria zostaje zaadaptowana na potrzeby filmu, wytwórnia nie ukrywa nazwisk scenarzystów. Zasady dotyczące własności intelektualnej w grach są przestarzałe, a ponieważ transmedia stają się coraz bardziej popularne, zasady te wymagają zaktualizowania - zaczynając od należnego uznania dla Willa, Grahama i Larry'ego.
Kim MacAskill, była narrative director w Sony Interactive Entertainment i Playstation

Zero zaskoczenia. Tylko rozczarowanie

Uważam, że gildie (filmowe / związki zawodowe - dop. red.) nie nadążają za tempem, z jakim przemysł oddala się od tradycyjnych formatów mediów. Nie wiem, jaki to będzie miało wpływ na przyszłość branży.
Graham Reznick, autor scenariusza do gry Until Dawn
Dlaczego twórcy własności intelektualnej (IP) powinni dalej dla was pracować? Film i telewizja, które są groteskowe nawet w najlepszych czasach, wciąż rozumieją potrzebę doceniania wagi przyznawania twórcom należytych zasług.
Kim MacAskill, była narrative director w Sony Interactive Entertainment i PlayStation

Filmowa przyszłość gier

Jako była narrative director w Sony Interactive Entertainment i PlayStation, której stanowczo powiedziano, że własność intelektualna, którą osobiście stworzyłam, nigdy nie zostanie przypisana mnie, ponieważ byłam pracownikiem etatowym (brak tantiem, brak kontroli, brak własności, brak uznania), mam trudność ze zrozumieniem różnicy między przysługą wyświadczoną Neilowi Druckmannowi (twórcy The Last of Us - dop. red.), a traktowaniem innych osób w waszej firmie.
Kim MacAskill, była narrative director w Sony Interactive Entertainment i PlayStation
Bez tego żadna produkcja nie byłaby kompletna! Czasem to prawdziwe dzieła sztuki INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?