Twitch: 63 proc. społeczności loguje się na nim min. raz w tygodniu - raport

Oprac.: Łukasz Lasak

Kim jest użytkownik Twitcha?
Kim jest użytkownik Twitcha?materiały prasowe

Zalogowani

Obecność użytkowników na platformie i charakter w jakim na niej przebywają - a szukają głównie rozrywki - sprawiają, że serwis jest bardzo wartościowym miejscem w kontekście emisji reklam. Co więcej, aż 76 proc. społeczności to osoby w przedziale wiekowym 18-44 lata, czyli grupa mocno zaangażowana w treści online, a dodatkowo trzech na czterech badanych posiada własny dochód (72 proc.), co czyni z nich atrakcyjnych konsumentów.
komentuje Katarzyna Knecht, Sales Director i Product Owner w seegame

Gry najpopularniejsze

- Popularność gier to kluczowa informacja dla branży całego gamedevu. Pojawienie się nowych tytułów i popularność konkretnych pozycji jak np. Wiedźmin, GTA czy League of Legends, to doskonała okazja dla marek do zaprezentowania swojej oferty czy usług. Wykorzystanie momentu i dostarczenie angażujących treści mogą znacznie wzmocnić wizerunek reklamodawcy. Jako seegame łączymy społeczność streamerów z markami, bo wiemy - w czym również utwierdzają nas wyniki badania - że inwestycja w tym obszarze pozwoli klientom pozyskać nową i liczną grupę konsumencką.
dodaje Katarzyna Knecht

Daleko od stereotypu

Wiele postaw życiowych czy zainteresowań przełamuje stereotypowy wizerunek społeczności graczy i widzów streamów, co tylko zwiększa potencjał reklamowy platformy. Z dużym zainteresowaniem może spotkać się na pewno promocja treści i usług przyjaznych rodzicom czy właścicielom zwierząt. Nowe możliwości współpracy otwierają się również dla marek sportowych, sklepów z odzieżą i sprzętem, a nawet organizatorów wydarzeń sportowych. Wielu użytkowników ogląda również filmy, a dla 2 na 3 badanych pierwszym wyborem jest platforma Netflix, co także jest istotną informacją dla marek.
komentuje Katarzyna Knecht

Preferencje zakupowe

Wybór Rossmana (82 proc.), jako wiodącej drogerii może wskazywać, że odbiorcy cenią sobie dostępność i przystępność cenową. Warto zatem ukierunkować komunikaty reklamowe tak, aby podkreślały wygodę, szeroki asortyment i atrakcyjne ceny. Serwis ma ogromny potencjał także w sektorze food - co trzeci badany zamawia jedzenie na wynos co najmniej raz w miesiącu.
podsumowuje Katarzyna Knecht
Faux Paux: Grzegorz Szabla z Riot Games Polsat Games
materiały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?