Sezon 2 Rozdział 3 zagościł w popularnej strzelance z gatunku battle royale w dniu 20 marca. W tym samym czasie deweloperzy z Epic Games poinformowali, że łącząc się z firmą Xbox - właśnie od tego dnia do 4 kwietnia prowadzona będzie kampania pomocy Ukrainie w obliczu agresywnej inwazji Rosji na tamtejsze tereny.
Cały dochód ze sprzedaży w grze Fortnite ma więc zostać przetransferowany na szereg organizacji charytatywnych, o których wspomnimy pod koniec materiału. Akcja toczyła się bardzo dynamicznie i zdecydowanie przebiła oczekiwania wszystkich. Już po pierwszym dniu zgromadzono ponad 36 milionów dolarów.
Twórcy stale informowali wszystkich o progresie związanym ze zbiórką. Co chwilę forsowane były nowe granice tej kampanii. W późny wtorkowy wieczór (29 marca) Epic Games zawiadomiło, że udało się uzbierać już... okrągłe 100 milionów dolarów.
Ten fantastyczny wynik to zasługa graczy, którzy wraz z początkiem nowego sezonu licznie i ochoczo udali się do sklepu w grze Fortnite, by zakupić nowy karnet bojowy, skórki i inne dodatki. Epic Games znane jest z tego, że bardzo często wprowadza wiele nowości - szczególnie wraz z premierą kolejnych Sezonów.
Przypomnijmy, iż akcja trwa jeszcze do 4 kwietnia, więc ta suma na koncie Epic Games powinna wzrosnąć. Środki przekazane zostaną na organizacje: Fundusz Narodów Zjednoczonych na Rzecz Dzieci (UNICEF), Direct Relief, Fundusz Światowy Program Żywnościowy Narodów Zjednoczonych (UNWFP) oraz dla Wysokiego Komisarza Narodów Zjednoczonych do spraw uchodźców (UNHCR).
Ponadto do kampanii dołączono jeszcze organizację non-profit: World Central Kitchen (WCK).