Nie bez powodu dużo mówiło się o grach mobilnych, kiedy pierwszy raz trafiła do nas informacja o sprzedaży Activision. Transakcja nie doszła jeszcze oczywiście do skutku, ale możliwości Microsoftu można zrozumieć dzięki ostatniemu rocznemu raportowi finansowemu.
Activision ma oczywiście pod swoimi skrzydłami bardzo wiele marek, ale Call of Duty Mobile od dnia swojej premiery stało się jednym z najbardziej skutecznych projektów firmy.
Doskonale świadczy o tym fakt, że ostatni rok był rokiem rekordowym w wykonaniu CoD Mobile. Gra zadebiutowała w Chinach i przekroczyła 650 milionów pobrań, co oznacza, że w ostatnim roku pobrano ją 150 milionów razy.
Call of Duty: Modern Warfare - GROM trafi do gry?
Call of Duty: Modern Warfare podbiła jakiś czas temu serca fanów. Co jakiś czas do trybu wieloosobowego producent gry decyduje się wprowadzić różne innowacje, wśród których pojawia się m.in. implementowanie nowych oddziałów wojsk. Swoją szansę wyczuli m.in. Polscy fani gry, domagając się wprowadzenia możliwości rywalizacji żołnierzem GROM-u. Na dodatek fani chcą również otrzymać szansę strzelania polskim karabinkiem automatycznym.












Niestety pozostałe statystyki podano nam za pomocą bardzo mocnych ogólników. Łączny dochód z gry "mocno przekroczył" miliard dolarów, a liczba aktywnych graczy w miesiącu "była bliska dorównaniu konsolom i PC".
Wiemy oczywiście, że Call of Duty na PC i konsolach nie ma za sobą najlepszego roku, a Activision jest świadome presji, jaka ciąży na Modern Warfare 2022. Komentarz o miesięcznej liczbie graczy można traktować więc z delikatnym przymrużeniem oka.
Call of Duty Mobile wciąż zdaje się jednak stać niemalże na równi z pozostałymi odsłonami serii, co oznacza, że rynek mobilny pozostanie jedną z głównych strategii rozwoju Activision.