Razer oficjalnie kupił Ouyę

​O Ouyi da się dziś napisać dwie rzeczy - masę złośliwości i to, że prawa do niej ma odtąd Razer.

Plotki na ten temat krążyły od czerwca, ale od dziś jest to pewne: Julie Uhrman, szefowa Ouya Inc., sprzedała swoją firmę Razerowi. Dowiedzieliśmy się o tym z nietypowego źródła, bo z twittera Uhrman - dziękując wszystkim osobom, które miały wkład w powstawanie konsoli, przy okazji życzyła Razerowi powodzenia i troski o jej firmę.

Reklama

Jak wyjawia założyciel hardware'owego giganta, Min-Liang Tan, deal oparł się w całości o przekazanie pieniędzy (najprawdopodobniej wykorzystane potem do spłaty długów Ouya Inc., o których plotki krążyły od dłuższego czasu). Uhrman nie będzie zaangażowana w dalszą pracę firmy. Jak sama mówi, ma plany na nowe przedsięwzięcia.

Co ciekawe, Tan twierdzi, że Razer nie przejął części sprzętowej firmy. Zapewnia jednocześnie, że 200 tysięcy użytkowników androidowej konsoli mimo tego nie musi się bać o swoje Ouye - przynajmniej przez rok utrzymają usługę przy życiu, składając graczom korzystne oferty przeniesienia się na razerowe platformy. Co więcej, marka częściowo dalej będzie funkcjonowała, choć teraz już tylko jako wydawca związany z Android TV.

Przypomnijmy, że Ouya po zebraniu ośmiu i pół miliona dolarów na Kickstarterze (zręczne wykorzystanie ówczesnego boomu na Androida i powszechnych próśb o konsolę opartą o system) odniosła kompletne niepowodzenie na rynku. Dziś ciężko uwierzyć, że jeszcze parę lat temu znajdowali się ludzie, którzy zwiastowali Ouya Inc. zupełną dominację nad Sony i Microsoftem.

Aktualizacja - poniżej znajdziecie oficjalną informację prasową w tej sprawie:

Fira Razer potwierdziła dzisiaj przejęcie całości zasobów oprogramowania OUYA, w tym katalogu gier i platformy sprzedaży cyfrowej. Zespół techniczny i personel odpowiedzialny za relacje z deweloperami stojący wcześniej za rozwojem OUYA, pionierskiej platformy wirtualnej, salonowej rozrywki na Androidzie, dołączyli do zespołu odpowiedzialnego za rozwój oprogramowania i aplikacji Razer. Strony nie ujawniają szczegółów finansowych transakcji zawartej 12 czerwca bieżącego roku.

"Razer ma długofalową wizję rozwoju pod kątem Android TV i konsol bazujących na Android TV, takich jak Xiaomi Mi Box i Alibaba Tmall Box, na które OUYA udostępniała do tej pory gry" - komentuje współzałożyciel i CEO, Min-Liang Tan. "Dokonania zespołu OUYA w zakresie współpracy z deweloperami - zarówno AAA i indie - stanowią duży wkład w rozwój interaktywnej, domowej rozrywki z Androidem i Razer będzie kontynuował tę pracę. Ta transakcja ma na celu wprowadzanie kolejnych deweloperów i ich gier na platformę Android TV".

Już niebawem Razer przygotuje specjalną propozycję skierowaną do obecnych posiadaczy konsoli OUYA, która umożliwi migrację na bardziej zaawansowaną platformę Forge TV w zestawie z kontrolerem Serval. Intencją producenta jest umożliwienie posiadaczom OUYA przeniesienie swoich gier, kontrolerów i kont do platformy Cortex TV i mikro-konsoli Forge TV, pozwalając wnieść doświadczenia z zabawy z Androidem na telewizorze na kolejny poziom. Co więcej, Razer planuje także znaczące obniżki dla posiadaczy OUYA, którzy zdecydują się na kupno urządzeń gamingowych Razera. Migracji do mikro-konsoli Forge będą towarzyszyć również dodatkowe prezenty, loterie i specjalne promocje.

Razer informuje też o swoich planach wprowadzenia licznych usprawnień w konsoli Forge TV, dedykowanych kontrolerach oraz w oprogramowaniu. Aktualizacje będą miały na celu poprawę szeroko rozumianych doświadczeń związanych z domową rozrywką. Dzięki zwiększeniu inwestycji w programy deweloperskie i wydawnicze oraz wielu partnerskim inicjatywom technologicznym, Razer znacznie powiększy liczbę gier dostępnych na nowo pozyskaną platformę Android.

Sklep OUYA Store wkrótce pojawi się ponownie pod nową nazwą - Cortex dla Android TV. To właśnie z niego posiadacze Forge TV będą mieli dostęp do gier i innych treści.

Choć Razer nie wyraża zainteresowania osprzętem OUYA, producent planuje wydawanie treści i gier na Android TV pod nazwą OUYA, w ramach osobnego projektu.

"Jeśli chodzi o gry, Min dobrze wie, co robi. - komentuje Brian Fargo, projektant, producent i programista gier video oraz założyciel Interplay Entertainment i inXile Entertainment. "Jestem pewien, że ma błyskotliwe pomysły na wykorzystanie w Forge TV wszystkich tych gier oraz ciężkiej pracy, jaką w rozwój platformy włożył zespół OUYA" - dodaje.

Zasoby nabyte wraz z transakcją dołączą do otwartego ekosystemu Forge TV, który Razer zaprezentował w ciągu ostatniego roku. Forge TV to nowoczesna mikro-konsola umożliwiająca rozrywkę z wykorzystaniem Android TV na dużym ekranie oraz dedykowany gamingowy kontroler, Razer Serval. Treści na Forge TV, dostępne z poziomu Google Play zapewnia sam Razer wraz z licznymi partnerami oraz niezależni twórcy gier oraz wydawcy.

"Razer to doskonałe miejsce dla OUYA i dla zespołu, który to wszystko umożliwił" - komentuje współzałożycielka i CEO OUYA, Julie Uhrman. "Zabiorą platformę OUYA w zupełnie nowe miejsca, inspirując deweloperów i jednocząc graczy na całym świecie" - dodaje.

Dowiedz się więcej na temat: Razer

Reklama

Najlepsze tematy

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje