Nintendo Switch: Wyciek informacji na temat specyfikacji

A dokładniej różnic pomiędzy trybami: stacjonarnym a przenośnym. Jak według niepotwierdzonych informacji na tle pozostałych konsol wyglądać będzie nowa konsola Nintendo?

Wyciekły specyfikacja i różnice między trybem mobilnym a stacjonarnym. W skrócie - zapowiada się ciekawie! Nintendo Switch będzie wyposażone w układ z czterema rdzeniami ARM Cortex-A57 oraz 256 rdzeniami CUDA opartymi na architekturze Maxwell. Odpowiada za niego Nvidia, a pod względem specyfikacji przypomina on Tegrę X1 znaną ze stacjonarnej konsolki Shield Android TV. Pierwowzór pod względem wydajności odpowiadał Xboksowi 360.

Nie oznacza to jednak, że Switch będzie równie szybki. O ile bowiem Tegra X1 ma rdzenie taktowane zegarem 2 GHz, CPU w Switchu pracować będzie z częstotliwością 1020 MHz, a więc o połowę wolniej. To nie koniec. GPU w Tegrze działa bowiem z zegarem 1 GHz, natomiast w Switchu będzie to ponoć albo 768 MHz, albo 307,2 MHz. Ta pierwsza wartość osiągana będzie w trybie stacjonarnym, druga - po wyjęciu ze stacji dokującej. Ponoć optymalizacje mają jednak sprawić, że Switch mimo braków w zakresie częstotliwość pracy ma być równie szybki co X1 - i to przy niższym zapotrzebowaniu na energię.

Reklama

Ma to bardzo dobre uzasadnienie praktyczne: Ekran Switcha ma przekątną 6,2" i rozdzielczość 720p (reaguje też na dotyk w 10 punktach naraz), natomiast TV to przynajmniej 1080p. Wbudowane w stację dokującą złącze HDMI jest wprawdzie zgodne ze standardem HDMI 1.4, co oznacza 4K przy 30 fps-ach, ale o graniu w 4K nie ma co marzyć. Za to warto zwrócić uwagę na fakt, że różnica w wydajności GPU bardzo dobrze odpowiada różnicy w liczbie pikseli na ekranie Switcha oraz na TV, dzięki czemu twórcy będą mogli w bardzo prosty sposób tworzyć gry, które będą wyświetlały obraz z taką samą częstotliwością niezależnie od tego, czy uruchomione zostaną w trybie mobilnym, czy stacjonarnym, a różnica będzie dotyczyła jedynie liczby pikseli.

Jeśli chodzi o pamięć, Switch ma mieć 4 GB RAM-u (wspólnego dla GPU i CPU) o przepustowości 25,6 GB/s oraz 32 GB flasha (przepustowość do 400 MB/s). Dla porównania X360 ma 512 MB RAM-u o przepustowości 22,4 GB/s i dysk twardy o przepustowości około 60 MB/s.

To wszystko oznacza, że Switch będzie mocniejszy niż Wii U, a znacznie słabszy niż dowolna "duża" współczesna konsola Sony czy Microsoftu. Warto jednak pamiętać, że to przecież sprzęt mobilny, i to z wbudowanym akumulatorem, a nie taki wymagający gniazdka...

CD Action
Dowiedz się więcej na temat: Nintendo Switch
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy