Nintendo na przestrzeni lat sprzedało więcej konsol od Sony i Microsoftu?

​Wbrew pozorom to nie Sony czy Microsoft prowadzą w wyścigu o portfel graczy, tylko Nintendo, które na przestrzeni lat sprzedało najwięcej konsol.

PlayStation oraz Xbox to marki, które odgrywają wiodącą rolę w branży elektronicznej rozrywki, a tuż za nimi zazwyczaj plasuje się Nintendo, które trafia ze swoimi urządzeniami do konkretnej grupy odbiorców, niekoniecznie nastawionych na technologiczne fajerwerki. Jak wskazuje raport Safe Betting Sites, na przestrzeni lat to nie dwójka wspomnianych gigantów, ale Nintendo wygrywa całe starcie, co dla branżowych obserwatorów może być zaskakujące. Jednak to właśnie te japońskie przedsiębiorstwo od czasów NES-a sprzedało najwięcej konsol - łączna liczba wynosi 739,87 mln.

Reklama

Przykładowo Sony dostarczyło do klientów 541,64 mln egzemplarzy urządzeń z logo PlayStation, a Microsoft 158,92 mln Xboksów. Z kolei Nintendo DS jest najlepiej sprzedającą się konsolą japońskiej firmy (154,9 miliona egzemplarzy). W przypadku Sony to bez zaskoczenia PS2 nadal pozostaje liderem sprzedaży - 157,68 mln, a w Microsofcie Xbox 360 - 85,8 mln. Według autorów raportu popularność Nintendo nie stanowi zaskoczenia, biorąc pod uwagę fakt, że firma zbudowała markę i rozwijała ją dzięki takim grom, jak Super Mario, The Legend of Zelda i seria Pokémon. Postacie z tych produkcji podążały za graczami z pokolenia na pokolenie do różnych gier i na różne generacje konsol, zaś Nintendo do dziś umie wykorzystać ich potencjał, tworząc kolejne odsłony znanych serii.

Analitycy uważają ponadto, że to również wierni fani Nintendo stoją za jego kluczowymi sukcesami. Atutem Nintendo Switch ma być natomiast mobilność, której nie oferują urządzenia od Sony czy Microsoftu. Oczywiście zobaczymy, jak w przyszłości poradzi sobie nieoczekiwany zwycięzca batalii, który przecież nie zapowiedział jeszcze nowej konsoli na nadchodzącą generację.

Marcin Jeżewski - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nintendo
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama