Nawet GeForce RTX 3090 ma duże problemy z Cyberpunk 2077

​Jeśli przygotowaliście się już na premierę Cyberpunk 2077, kupując nową flagową grafikę NVIDIA GeForce RTX 3090 za przeszło 7000 zł, i liczycie na to, że pozwoli to wycisnąć z nowej gry CD Projekt RED ostatnie soki, to nie mamy dla was najlepszych wieści.

Portal Tom’s Hardware miał już bowiem okazję przetestować Cyberpunk 2077 na topowych kartach graficznych NVIDIA (a także Radeonie RX 6800 XT od AMD) i obraz wyłaniający się z ich wykresów nie jest zbyt dobry. Okazuje się bowiem, że nawet GeForce RTX 3090 nie radzi sobie z uzyskaniem 60 kl./s w rozdzielczości 4K na Ultra w polskiej superprodukcji... I to bez ray tracingu.

Po jego włączeniu nie ma zaś mowy o jakiejkolwiek płynnej rozgrywce, o ile nie skorzystamy z technologii DLSS. Testy Tom’s Hardware wykonane zostały jednak bez premierowej łatki, która poprawiać ma optymalizację Cyberpunk 2077. Z tego powodu wydawca poprosił portal o usunięcie wykresów ze strony.

Reklama

Tu z pomocą jednak przychodzi portal VideoCardz, który opublikował oficjalne wyniki wydajności Cyberpunk 2077 od NVIDII. Tutaj sytuacja jednak również nie wygląda dobrze, ponieważ GeForce RTX 3090 w rozdzielczości 4K na ustawieniach Ultra z ray tracingiem w trybie wydajności DLSS ponownie nie jest w stanie zapewnić płynności na poziomie 60 kl./s. Co więcej, jeśli nie posiadacie przynajmniej GeForce’a RTX 3080, to możecie mieć problem z uzyskaniem 60 kl./s z ray tracingiem nawet w rozdzielczości QHD (2560 x 1440 pikseli),  ten high-endowy model nie dobija nawet do 60 kl./s w Full HD (1080p) bez włączonego DLSS.

Wygląda więc na to, że Cyberpunk 2077 może stać się Crysisem tej dekady i na forach gracze zaczną masowo pytać "czy pójdzie mi na tym Cyberpunk?".  

Daniel Górecki - ITHardware.pl

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy